24766
netweters
|
152532
antwoorden
|
20716
vragen
|
Wij hebben sinds kort een Wigo-abonnement.
Op het eerste zicht interessant: mijn vrouw kan zoveel bellen als ze wil en mijn zoon kan nu ook genieten van mobile data.
Hoe teleurstellend was het vast te stellen dat je niet kan voorkomen dat er over de datalimiet gegaan wordt; je "moet" eerst EUR 60 te veel verbruiken alvorens dit wordt geblokkeerd!
Ok, je kan waarschuwingen late sturen, zelf op je smartphone zien of je er niet over bent => dit is niet mijn idee om relaxed om te gaan met internet, zeker niet als gezinshoofd.
Is dit echt zo? Of heb ik iets over het hoofd gezien?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Het is mogelijk om de maximale overschrijdingslimiet aan te passen.
Dit kan je doen in Mijn Telenet onder het kopje "Mobiele diensten".
Van het gewenste nummer kan je vervolgens Verbruikslimiet (dat standaard op uit staat) aanpassen door op "aanpassen" te klikken en vervolgens de limiet in te schakelen met het gewenste bedrag (0, 5, 10, 20 of 50 €) aan extra verbruik. Let wel op: als je de limiet op 0€ zet, dat je ook niet kan roamen want die kosten zijn namelijk altijd extra verbruik.
Hallo Niels,
bedankt voor je hulp maar jouw beschrijving lijkt niet overeen te komen met mijn scherm.
"Databeheer" -> "Aanpassen": hier kan ik de 1 GB's verdelen over de 2 nummers.
"Verbruiksherinnering" -> "Aanpassen": hier kan ik weliswaar herinneringen instellen, maar geen harde limiet?
Ik kan weliswaar "Data roaming (na € 60,5)" blokkeren, maar ik er niet over gaan.
Grtjs,
Walter
Bij wigo kan je geen datalimiet erop zetten , enkel drie herinneringen
je kan deze herinneringen wel naar een tweede gsmnr + 2 mailadressen extra laten versturen.
je kan het verbruik constant raadplegen via mijn telenet of de mobile app
de 60€ waarvan je praat is enkel en alleen voor roaming, dus buitenlands verkeer (sms,data,bellen)
ze blokkeren voor verbruik in belgie jouw toestel niet tenzij het echt buitensporig wordt
Oh, mijn excuses, ik dacht dat de schermen hetzelfde zouden zijn voor WIGO en de andere tarieven. Ik heb zelf namelijk geen WIGO 🙂
Dit is echt wel schandalig!
Ze prijzen het aan als gezinsproduct maar laten expres de limiet weg in de hoop dat er af en toe lekker over de schreef gegaan wordt?
Tijd om eens te kijken naar de concurrentie...
Ik heb wigo al na 2 dagen buitengezwierd.
Dit is geen oplossing he. Herinneringen instellen helpt misschien voor een volwassene maar niet bij jonge tieners. Wat doe je dan als ouder. Als 90% verbruikt is de gsm afpakken terwijl ze nog hopen sms en belminuten over hebben. Zo lang de limiet niet kan ingesteld zoals bij een KING voor mij geen WIGO dank U wel. Dan zal ik wel eens naar de tarieven bij Mobile Vikings kijken.
Ik heb Wigo ook binnen de week buiten gezwierd. Toen ik terug ging heeft het een week geduurd eer mijn oude situatie was hersteld. Bovendien hadden ze een foute GSM terug superking gemaakt. Dit anuleren kostte me 5euro maar ik heb het maar zelf gedaan anders blijft zoiets aanslepen. Maar ik ben ook serieus aan het overwegen om voor mobiel op een ander te gaan.