Beantwoorden
Ex-Netweter

hoe raak ik van die stomme spam af?

wie kan mij helpen,ik krijg steeds meer spam van,pers titels,1DayFly,WinBymail enz... een ganse waslijst dus.hoe kan ik deze permanent verwijderen.

0 Likes
Beantwoorden
1 reactie
MarcVIM
Professional Meerweter
Nieuwe TV-theek? BINGO! Warming up? De volle 100!

hoe raak ik van die stomme spam af?

Een spam filter helpt al. Telenet heeft er een die je kan instellen om, ofwel de als dusdanig herkende spam mails in een spam mapje te zetten, ofwel de mail tegen te houden. Door het tegenhouden van mails die verkeerdelijk als spam worden onderschept (interpretatie door het filter van afkomst, titel, bijlage,...) loop je het risico om een belangrijke mail kwijt te raken. Met een apart mapje verlies je niks, maar staat de meeste troep mooi bij elkaar en gaat het vlug om daar soms eens door te lopen op controle van niet-spam die er per abuis in terecht kwam.

Ook de meeste anti-virus programma's en sommige mail programma's hebben zo een optie. Als je één van de filters van gebruikt is dat voldoende; er moet niet 3 keer gefilterd worden. Met Webmail heb je er trouwens maar één: die van Telenet. Mijn ervaring: die levert goed werk.

Bij 'alle' sites kan je je uitschrijven voor hun mailings. Dat is wettelijk verplicht.

MAAR

Ik zette 'alle' tussen aanhalingstekens omdat het alles behalve 'alle' sites zijn die je vraag tot uitschrijven dusdanig behandelen. Er zijn namelijk veel afzenders die net proberen om je via de knop 'uitschrijven' tot actie te verleiden.

In het beste geval weten ze zo dat je mailadres nog actief is zodat ze je met nog meer spam kunnen bestoken. In het slechtste proberen ze je op te zadelen met kwaadaardige virussen.

Voorzichtig dus met die knop 'uitschrijven'. Wees zeker dat het van correcte bedrijven komt die aan de Europese wetgeving terzake moeten voldoen. Ook correcte bedrijven moeten leven van reclame maar reageren tenminste zoals het hoort als je vraagt te stoppen met reclame.

0 Likes
Beantwoorden