Beantwoorden
Ex-Netweter

ipcamera werkt niet

hallo,

Sinds kort heb ik een ip camera (SNC-CX600W van Sony) welke ik wel op mijn vaste pc kan zien via een ip. maar niet kan instellen om van buitenaf via gsm kan bekijken.

Als ik inlog op mijn pc om de camera in te stellen wordt er gevraagd voor of ipv4 setting of ipv6 setting.Welke van deze twee moet ik kiezen? En wat bijv moet ik invullen bij  ipadres, subnetmask en default gateway. En wat instellen op mijn modem van telenet bij geavenceerde instellingen?

Ben absoluut een noob wat betreft deze instellingen 😞

Dus het zou fijn zijn als iemand mij kan helpen .

M.v.g

0 Likes
Beantwoorden
8 reacties
Yannick_
Professional Weetjesweter
My smart Valentine Trick or treat? Goed bezig! All I want for X-mas is YOU

ipcamera werkt niet

Is er iemand die Regeri wat op weg kan helpen?

Alvast bedankt!

Yannick

Yannick

Kids today with techno music. You should enjoy the classics, like Hasselhoff. ~Reinhardt | Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Beantwoorden
Arthur2
Experienced Meesterweter
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

ipcamera werkt niet

ipv4
subnet Mask: 255.255.255.0
default gateway: modem IP (192.168.1.1 of 192.168.0.1) een van de 2 ik weet niet welke.
ip adres: uw modem op maar het laatste cijfer moet ge veranderen

als dat lukt zal ik verder helpen 🙂
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
igvfer
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Topic held(in)! Een echt antwoordkanon jij!

ipcamera werkt niet

Als je met een Home gateway met standaardinstellingen werkt zal je een IP adres moeten geven tussen 192.168.0.10 en 192.168.0.49. Dat is een veilige range.  Subnet 255.255.255.0. Gateway 192.168.0.1.

Vervolgens in de menu van je camera de HTTP poort veranderen van 80 naar bvb 9010.

In mijn Telenet Ga je bij je modem naar geavanceerde instellingen en daar Forward je port 9010 naar het IP adres dat je hebt toegekend aan je camera.

Van buitanaf kan je dan via http://IPadres van je aansluiting:9010 (let op de dubbele punt en poort nummer) naar je camera gaan. Dit kan je eens van bij de burn of familie uit proberen.

Intern ga je via 192.168.0.x:9010 ( IP adres dat je hebt toegekend aan je camera)

Niet vergeten om dan een account aan te vragen bij Dyndns, NoIp, of een andere provider. Dan kan je inloggen met http://domeinnaam:9010

Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
0 Likes
Beantwoorden
Ex-Netweter

ipcamera werkt niet

Als je een externe WiFi aansluit op je modem van telenet hoef je geen account te maken bij bv dyndns of andere. 

Je ip adres blijft dan hetzelfde , behalve wanneer de stroom uitvalt gedurende meer dan 1 uur

0 Likes
Beantwoorden
igvfer
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Topic held(in)! Een echt antwoordkanon jij!

ipcamera werkt niet

@Ex-Netweter schreef:

Als je een externe WiFi aansluit op je modem van telenet hoef je geen account te maken bij bv dyndns of andere. 

Je ip adres blijft dan hetzelfde , behalve wanneer de stroom uitvalt gedurende meer dan 1 uur

Waar slaat dit nu op. Als je van buitenaf wilt inloggen op je camera, dat wil zeggen van eender waar ter wereld, via het internet,  moet je uw publiek IP adres kennen. Dat is een. Twee: een particuliere klant heeft geen vast publiek IP adres. Drie het is de modem van telenet die je IP adres ophaalt uit de pot van Telenet IP adressen, niet een of andere externe wifi router. Vier: Je publiek IP adres bij Telenet verandert niet vlug, klopt maar het kan wel veranderen, om de reden die je zelf aanhaalt: meer dan 1 uur geen verbinding maar het kan ook van minder. Vijf: geef je camera een vast intern IP adres zodat dit niet verandert als je de portforwarding doet in je Telenet modem/router of in je eigen router.

Ignace (igvfer) | Krak
0 Likes
Beantwoorden
kermax
Experienced Weetjesweter
Al 25 duimen! It's your ninth party! Tien op tien! A born reader!

ipcamera werkt niet

Je kan je publiek IP adres toch perfect koppelen aan een DDNS service zoals Chukky2 wil bedoelen (denk ik)? Voordeel daarvan is dat je publiek IP kan veranderen zonder dat je daar enige last van ondervindt want elke wijziging wordt direct gelinkt.

Je moet je dan wel van buitenaf connecteren op dat ddns adres.  Sommige merken van IP cams zoals bvb Foscam geven zelf zo'n DDNS adres aan je IP camera.  Bvb: "ab1234.myfoscam.org"  Daarachter plaats je dan de poort waarop de camera werkt (in dit geval de poort die je hebt geforward).  Je krijgt dan bvb zoiets als: 'ab1234.myfoscam.org:8890' en dat is het IP waarop je je camera publiek kan bereiken. Uiteraard moet je je camera zelf beveiligen met een gebruikersnaam en password.

0 Likes
Beantwoorden
igvfer
Professional Superweter

ipcamera werkt niet

Jammer dat de server van foscam nu niet bepaald van de snelste is als ik dit vergelijk met No-Ip of dyndns. Of is dat omdat ik daar een kleine 30€ per jaar betaal? Ik heb de indruk dat de server van foscam dit niet altijd aankan. Maar dat is bij hen niet alleen ook Hikvision die top camera's heeft lijdt aan dit euvel.

Ignace (igvfer) | Krak
0 Likes
Beantwoorden
Ex-Netweter

ipcamera werkt niet

Super, en hoe zit het met protocol en status welke ik moet invoeren bij mijn telenet?

0 Likes
Beantwoorden