Beantwoorden
ChristofW
Experienced Meerweter
Berichten: 119
Een bus vol! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

TV-Vlaanderen app beschikbaar op Apple TV

Voor diegenen die een alternatief wensen voor Telenet Flow op Apple TV, TV-Vlaanderen is sinds vandaag beschikbaar als native app (dus niet via AirPlay casten).

Eerste indrukken: snelle interface, super snelle laadtijden van de zenders, ik vermoed (nog?) geen opnames, picture-in-picture beschikbaar (zelfs met 2 zenders in TV-Vlaanderen app bvb onderaan rechts voetbalmatch terwijl je iets anders kijkt of dergelijke)

Stream in HD tegen +/- 4 Mbps bij de belangrijkste zenders met pieken naar 5.5 Mbps.

7 reacties
rolelael
Freshman Veelweter
Berichten: 189
Even demarreren... Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

TV-Vlaanderen app beschikbaar op Apple TV

Iemand weer hoe die app zich gedraagt op een samsung met Tizen? Heb ng geen account dus kan zelf niet testen

0 Likes
DDE
Professional Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

TV-Vlaanderen app beschikbaar op Apple TV

Bedankt voor de tip, ik was al even aan het wachten op een Apple TV app ter vervanging van Flow tv, maar er was helaas geen alternatief. Na 2 jaar frustreren de bugs me nog bijna dagelijks en ze geraken precies ook niet opgelost..


Ik test even TV Vlaanderen 30 dagen uit.

De eerste indruk: 

+ vlot inloggen met verschillende profielen

+ snelle interface

+ vlot live kijken en wisselen van kanalen

+ replays starten vlot

+ scherp beeld

- geen tv gids (enkel ‘vanavond op tv’)

- doorspoelen op bvb. VTM niet mogelijk (wat via het ‘opnemen’ op Flow tv wel lukt)

rolelael
Freshman Veelweter
Berichten: 189
Even demarreren... Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

TV-Vlaanderen app beschikbaar op Apple TV

Toch ook even 30d genomen om te testen op Samsung Tizen en hey Telenet …. Dat werkt gewoon super performant!

 

ben blij dat ik dit even geprobeerd heb. Dat betekend het einde van Flow voor mij, sorry.

0 Likes
ChristofW
Experienced Meerweter
Berichten: 119
Een bus vol! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

TV-Vlaanderen app beschikbaar op Apple TV

Eens, dat zijn 2 features die er niet inzitten (maar voor mij niet een showstopper):

 

1) TV-Gids

2) Opnemen (dus ook doorspoelen)

 

Misschien ook de moeite waard om te vermelden, het zenderaanbod: https://www.tv-vlaanderen.be/zenderlijsten/zenderlijst-internet/

in de Basic zit ook Nick en Nick Jr, die oorspronkelijk in de Yugo app zat, maar eruit gelaten zijn (en ook andere zenders) als ze overgeschakeld zijn naar Flow TV, was voor mij ook een reden om weg te gaan (vanwege 4/5 jarige zoon die gek is van Paw Patrol).

Ik vond in de periode dat ik Flow gebruikte (dat ik 8 maanden geleden stop gezet heb) even goede kwaliteit gaf. De Tadaam app (dat ik via familie heb kunnen gebruiken die de 4G-router gebruiken) was ook kwalitatief goed/OK (ik heb een HD scherm, dus ik kan de kwaliteit niet beoordelen op een 4K scherm).

0 Likes
DDE
Professional Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

TV-Vlaanderen app beschikbaar op Apple TV

Ter info, na enkele dagen testen heb ik mijn proefabonnement stopgezet omdat de app nog minder stabiel is dan de Flow tv app..

Tijdens het kijken spoelde het beeld soms enkele minuten verder of werd het beeld plots wazig.

Bovendien kreeg ik iedere dag opnieuw een inlogscherm.

image.jpg

 

Voorlopig dus nog net iets beter met Flow Tv.

0 Likes
rolelael
Freshman Veelweter
Berichten: 189
Even demarreren... Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

TV-Vlaanderen app beschikbaar op Apple TV

Mm die ervaring heb ik niet

de app is supersnel en nog geen issues gehad ( op Tizen os ). Hopelijk blijft dat zo

0 Likes
ChristofW
Experienced Meerweter
Berichten: 119
Een bus vol! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

TV-Vlaanderen app beschikbaar op Apple TV

Idem hier, die ervaring heb ik ook niet op Apple TV 4K 2021. Bij de eerste opstart kreeg ik dat scherm ook steeds van "authenitficatie". Na het verwijderen en terug installeren van de app geen enkele keer meer voor gehad.

 

Plots voorspoelen ook nog niet voorgehad. Stream die verlaagt in bitrate ook niet (beeld dat wazig wordt). Wel heel af en toe op piekmomenten in de avond dat het hangt, maar dan zie ik bij speedtest ook een download drop op de Telenet internet snelheid (as usual) maar dat is niet altijd. Had ik bij Flow ook.

0 Likes