24785
netweters
|
152663
antwoorden
|
20729
vragen
|
Aangezien hier toch wel enkele goed technisch onderbouwde mensen aanwezig zijn stel ik hier mijn vraag.
Recentelijk heb ik een telefoontje ontvangen van een vrouw in "Chinees Engels". Aangezien wij toch wel wat internationale contacten hebben heb ik even naar het verhaal geluisterd. Na 3x yes gezegd te hebben heb ik na een minuut ingehaakt. Mijn vraag is nu of, gezien de huidige stand van de technologie, het mogelijk dat zijn toegang hebben kunnen verwerven tot mijn netwerk (en eventueel kunnen monitoren wat ik doe)?
Alvast bedankt!
Was het iemand van de 'microsoft support' ofzoietd? Want dat is een scam.
Niemand kan zomaar toegang tot je systeem verwerven. Alleen door een virus of door er in te hacken wat nogal vaak door chinezen gedaan wordt. Maar ik zie niet in waarom ze dan zouden bellen en ze hacken normaal alleen bedrijven waar ze iets meer bereiken.
Is er iets dat je denkt dat belangrijk is dat die persoon zei?
Mijn reactie op dergelijke telefoontjes is steevast de vraag: Do you speak Flemish? NO? No flemish no business Thank you.
Pour les Francais? Vous parleze Flamand? Non? Pas de flamand pas de l'argent.
En als ze niet opgeven?
De volgende keer bij het opnemen antwoorden met Politiekantoor "uw gemeente" kan ik u helpen?.
Gegarandeerd succes.
Blij te horen dat die geen toegang kunnen krijgen.
Het was niet het normale Microsoft praatje vandaar.
Dat politiekantoor verhaal is nog wel eens leuk om te proberen.
@Niels schreef:Blij te horen dat die geen toegang kunnen krijgen.
Het was niet het normale Microsoft praatje vandaar.
Dat politiekantoor verhaal is nog wel eens leuk om te proberen.
Zolang dat ze geen echt persoonlijk informatie noemen zoals aankopen of bedragen of bankrekeningnummers is er geen probleem 🙂
Telefoonnummers en je adres kunnen ze makkelijk vinden op het internet dus dat kan nog wel.