24807
netweters
|
152835
antwoorden
|
20743
vragen
|
Tot mijn grote vreugde werkte de Triiing app op mijn Ipad mini zeer goed tijdens mijn reis door Peru. Uiteraard op plaatsen waar ik goede WiFi verbinding had en een minimale speed van 2 tot 3 Mbps. Met zeer goede spraakkwaliteit. Zeer eigenaardig was de verbinding naar een Telenet vaste lijn soms mindere kwaliteit. Naar GSM steeds uitstekend.
Scheelt toch een pak in de gesprekskosten.
Op mijn Android phone is dat crashen er helemaal uit. Had ik in den beginne ook dikwijls.
Die app scheelt een stuk op de telefoonrekening. Mooi van Telenet want eigenlijk betaal je minder GSM én vaste telefoon als je de app veel gebruikt. Ik hoop nu maar dat ik ze daar bij Telenet niet op gedachten breng
@Arthur2 schreef:
Tof 🙂 Was Peru ook tof? Of te druk bezig geweest met de Triiing app te bewonderen? 😛
De keren dat ik het heb gebruikt crashte het altijd maar dat is wel al den jaar geleden
Peru is mooi. De (verkeers)politieagentes zijn ook heel mooi. Ze hebben ze uitgezocht denk ik. Op figuur en uitstraling ( zonder sexistisch te zijn......)
Triiing app is vooral belangrijk voor mijn vrouw om contact te houden met kinderen en kleinkinderen. Een nadeel Ik kan nu niet eer zeggen dat ze moet ophouden omdat het geld kost dat bellen.
Raar aar waar naar een GSM was de kwaliteit eestal Goed tot zeer goed, naar een vast (telenet) nummer was er meestal wel wat storing vooral voor degene die opgebeld werd.
Al met al een wonderlijk staaltje van de huidige techniek. 12000 km van huis vanop 4000 meter hoogte.. Waar is de tijd dat we nog telefonkaartjes moesten kopen om naar huis te kunnen bellen.
@igvfer schreef:
@Arthur2 schreef:
Tof 🙂 Was Peru ook tof? Of te druk bezig geweest met de Triiing app te bewonderen? 😛
De keren dat ik het heb gebruikt crashte het altijd maar dat is wel al den jaar geledenPeru is mooi. De (verkeers)politieagentes zijn ook heel mooi. Ze hebben ze uitgezocht denk ik. Op figuur en uitstraling ( zonder sexistisch te zijn......)
Triiing app is vooral belangrijk voor mijn vrouw om contact te houden met kinderen en kleinkinderen. Een nadeel Ik kan nu niet eer zeggen dat ze moet ophouden omdat het geld kost dat bellen.
Raar aar waar naar een GSM was de kwaliteit eestal Goed tot zeer goed, naar een vast (telenet) nummer was er meestal wel wat storing vooral voor degene die opgebeld werd.
Al met al een wonderlijk staaltje van de huidige techniek. 12000 km van huis vanop 4000 meter hoogte.. Waar is de tijd dat we nog telefonkaartjes moesten kopen om naar huis te kunnen bellen.
Haha "Wat weet je nog van Peru" "Mooie politieagentes" 😛
Werkt de Triiing app eigenlijk ook via mobiel netwerk (4g)? Want ik heb eigenlijk nooit wifi als ik ergens ben maar ik heb geen gratis belminuten alleen veel te veel internet 😄
En dat van een storing moet wel een probleem bij Telenet zijn vreemd...
@Arthur2 schreef:
@igvfer schreef:
@Arthur2 schreef:
De keren dat ik het heb gebruikt crashte het altijd maar dat is wel al den jaar geledenPeru is mooi. De (verkeers)politieagentes zijn ook heel mooi. Ze hebben ze uitgezocht denk ik. Op figuur en uitstraling ( zonder sexistisch te zijn......)
Haha "Wat weet je nog van Peru" "Mooie politieagentes" 😛
Werkt de Triiing app eigenlijk ook via mobiel netwerk (4g)? Want ik heb eigenlijk nooit wifi als ik ergens ben maar ik heb geen gratis belminuten alleen veel te veel internet 😄
En dat van een storing moet wel een probleem bij Telenet zijn vreemd...
De meest indrukwekkende beelden blijven je meestal bij hé @Arthur2. Wie weet wat heeft @igvfer daar uitgestoken dat hij zich alleen dat kan herinneren
Het is alvast leuk om te horen dat je zo tevreden over de Triiing app. En zeker ook dat je zo een leuke reis gehad hebt.
Ik bewonder altijd de cultuur en het natuurschoon (nu mag je zelf invullen wat waaronder valt).
Triiing werkt alleen maar via WiFi; Dus in hotelsen restaurants meteen ADSLaansluiting.Het voornaamste is dat je goede WiFi verbinding hebt en een minimale internetverbinding. Jemoet je niet voorstellen dat je daarmeerdan 4 Mbps haalt.
Vorig jaar in Namibië ging het wat moeilijker in de Lodges.Maardie hadden dan alleen internet via sateliet en je moest dan een beetje uitkijken dat er geen andere gasten op het internet bezig waren. In de steden was er minder probleem omdat het via reguliere telefoonlijnen liep.
Mijn vrouw was in elk geval gelukkig dat ze kon doorbabbelen aan de telefoon.
Ik vind het in elk geval een voordeel dat je opelk moment kan bellen naar om het even welk vast of gsm nummer en dat je niet zoals skype afhankelijk bent of de tegenpartij wel of niet achter zijn tablet, of PC of smartphone zit. En metSkypemoet je dan ook eventueel belkrediet kopen.
Een leuk extraatje van Telenet.
Wanneer kan ik uiteindelik kunnen bellen via Triiing ggelieve mij direct te meldenen uit te leggen wat ikjiist moet doen op mijn smartphone Mvg van Willy Dhaene
@dhaenewilly schreef:
Wanneer kan ik uiteindelik kunnen bellen via Triiing ggelieve mij direct te meldenen uit te leggen wat ikjiist moet doen op mijn smartphone Mvg van Willy Dhaene uit de poedermagazijnstraat 47bus2 menen8930
Voorwaarden:
Je moet een smartphone hebben, Android of IOS
Je moet je internet login en paswoord weten van Telenet.
Je moet je login en paswoord hebben van je google account of je Apple ID en paswoord.
Je moet een vaste lijn hebben bij Telenet.
En ik weet het, logins en paswoorden dat is een oud zeer bij veel mensen. Een blaadje papier en een potlood is teveel en ze onthouden tegenwoordig hun postcode of eigen telefoonnummer niet meer. Maar het is en blijft noodzakelijk.
Paswoord vergeten van Telenet: http://fluo.telecomvanassche.be/telecomvanassche_info_01.pdf
Paswoord vergeten van gmail: https://support.google.com/mail/answer/41078?hl=nl
Als je dit allemaal hebt kan je het misschien eens vriendelijk gaan vragen in een Center in je buurt. Als ze tijd hebben zullen ze je wel helpen.
http://www.menen.be/bedrijvengids/deleye-telenetcenter
En dan:
Via de store (login en paswoord nodig van gmail of Apple ID) ga je op zoek naar de TRIIING app en installeer je die.
Voor de installatie heb je de login en paswoord (van Telenet) nodig.
Dat is het.
Nu kan je overal waar je WiFi verbinding hebt bellen met die Triiing app. Als je dit installeert op een tablet heb je zelfs geen mobiel datakaartje nodig. Je kan het op 4 toestellen installeren.
Contacten worden overgenomen uit je contactenlijst op je toestel.
Makkelijk zat.
Bij deze ook een oproep voor alle kinderen en kleinkinderen die dit doen voor mama, papa, opa , oma, tante of nonkel: Maak logins en paswoorden aan zoveel je wil maar schrijf ze op een leuk kaartje en hang het boven hun en jouw bed. Want meestal weten degenen die het aangemaakt hebben het ook niet meer.
Mooie uitleg maar toch 2 dingetjes.
Je 'quote' dhaenewilly maar die zette privégegevens in zijn post. Die hebben de mods er al uitgehaald. Misschien best dat je dat ook in je quote doet?
Gebruikersnamen en wachtwoorden opschrijven op een briefje en ze boven allerlei bedden hangen!? Meen je dat? Kwestie van beveiliging is dat geen al te beste tip. IMHO.