24.984
netweters
|
153.684
antwoorden
|
20.849
vragen
|
Net een eigen zaak opgestart en dus een Business pack afgesloten op de zaak. Bureau is thuis dus hebben we nu meerdere telefoonlijnen in gebruik.
- privé vaste lijn
- zakelijke vaste lijn
- privé lijn voor alarm
Alle lijnen zitten nu in een Freephone Business pack. Met de derde lijn erbij wil dit zeggen dat we nu ook met twee modems zitten want er zitten max 2 telefoon lijnen op de modem.
Probleem:
Voor de zaak werd er een IP telefoon gekocht (Panasonic TGP600 + TPA60) welke door Telenet wordt goedgekeurd.
Ik heb de nieuwe lijn getest met een gewoon analoog toestel. Aangesloten op lijn 1 van de modem met een RJ12 kabeltje en alles werkt.
Bij de nieuwe telefoon zit enkel een RJ45 kabel... die krijg je niet in de Lijn1 poortjes van de modem. Als ik een RJ12 kabel in het basis station van de telefoon steek gebeurt er niets.
Steek ik een RJ45 in de ethernet poortjes van de modem én in het basis station van de telefoon pinkt het amber kleurig lampje. Volgens de instructies wil dit zeggen dat de telefoon tracht verbinding te maken. Maar verder kom ik niet...
Iemand enig advies?
Nee ik heb geen technieker laten komen 🙂
En de handleiding heb ik ook pas gelezen als ik al een uurt aan't vloeken was maar daar kom ik niet mee verder.
Bedankt alvast!
Vooreerst zal je uw fluo abonnement moeten laten aanpassen naar dit met digitale telefonie.
Er moet een overdracht gebeuren van je nummer naar het digitale platform. Duurtijd ongeveer 6 weken. Aan te vragen in een center /business specialist.
Eens goedgekeurd krijg je een login en paswoord en kan je uw cloudcentrale configureren.
Je VOIP telefoon kan je dan op eender welke internet aansluiting in je huis aansluiten met RJ45 er zit zelfs een doorlus aan op je telefoon om naar je PC te gaan.
Heb je een Home gateway van Telenet dan komt de technieker van Telenet dit doen. Momenteel is aansluiting nog gratis geloof ik.
Heb je een eigen router dan zal je dit zelf moeten doen of door een business specialist.
Kortom je telefoon zal niet werken op de standaard telefoon aansluiting.
Nog een beetje uitleg.
Dit zou je abonnement moeten zijn:
Fluo met digitale telefonie : €61.50 per maand
DTV met huur digicorder: €15.50 per maand
extra gebruiker (2e nummer): €20 /maand
analoge telefoonaansluiting voor het alarm freephone €13.50 /maand
Totaal: 110,50 per maand exclusief BTW
Daardoor heb je een cloud centrale met menu's, wachttijdenmuziek, doorschakel mogelijkheden, 10 gesprekslijnen enz. Schakelen tussen je privé en zakelijk. Een app om zelfs je inkomende gesprekken op te nemen op je smartphone.
Blijkbaar hebben ze je dit niet goed uitgelegd.
Klopt als een bus althans dat was mij aangeboden. Dus ik moet nu even uitvissen of ik effectief dat Fluo abbo heb.
Bedankt voor de tips. Ik ga hier alvast mee aan de slag.
Steven
Als ik mijn bestaande DECT analoge toestel wil behouden maar een extra VoIP toestel op mijn bureau wil, kan dat binnen een Fluo abo? En als ik het analoge toestel toch weg doe, kost de VoIP oplossing me dan meer dan de bestaande analoge lijn?