Hier kunnen verschillende oorzaken zijn:
Wanneer je dichtbij de gens met een ander land woont kan dit inderdaad. De zendmasten in Nederland bijvoorbeeld zenden een sterker signaal uit dan in België is toegestaan. Hierdoor kan je problemen ondervinden afhankelijk van waar een Belgische zendmast geplaatst is. In dat geval best het toestel manueel op het telenet netwerk instellen en handmatig in het buitenland een netwerk selecteren.
Wanneer je terug naar België komt na een vakantie / uitstao / bezoek zakenrelatie / ... in het buitenland kan het gebeuren door het veelvuldig wisselen tussen netwerken dat dit gaat blokkeren. Dit kan bij alle operatoren gebeuren. 1 van de manieren om dit op te lossen is de volgende;
1. Schakel handmatig over naar het base netwerk. Je gaat de melding krijgen dat dit niet lukt.
2. Schakel daarna handmatig over naar het telenet netwerk.
3. Schakel het toestel uit en weer in.
Mocht dit nog niet helpen dien je contact op te nemen met 015 666666, optie 2, optie 1.
Indien dit antwoord je geholpen heeft mag je dit aangeven als oplossing (eventuele kudos mogen ook :D). Andere mensen met dezelfde vraag zijn dan ook sneller geholpen.