|
26.702
netweters
|
165.996
antwoorden
|
|
22.273
vragen
|
Beste,
Sinds kort ben ik terug beginnen CS2 te spelen en heb het al rap opgegeven doordat het spel continu hapert.
Ik ervaar rubberbanding en laggspikes waardoor het helemaal niet speelbaar is. (Jitterlagg ingame)
Dit is niet altijd en kan ook niet benoemen wanneer het juist wel of niet voorvalt.
Ik had een oudere post gelezen waar een oplossing was gekomen, door een connector te vervangen maar weet niet of dit hier ook aan de oorzaak zal liggen.
Onze paal op het straat is eens aangereden en de kabels waren zo goed als allemaal over. Dit is hersteld, maar te pas en te onpas zien we nog iemand van "Unt-T" die aan de kast (versterker) en de paal aan het rommelen is omdat er een "storing" op het net zit.
(https://www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/Packet-Loss-sinds-een-tweetal-weken/td-p/...)
Mijn pc is via een switch aangesloten op de modem, deze ertussen uithalen geeft geen verbeterd resultaat.
Heb even wat pings gedaan vanuit de vorige post en zie hier en daar ook wel wat losses.
Weet iemand waarvan dit kan komen?
Alvast bedankt voor de feedback.
Lag kan zeker ambetant zijn tijdens het gamen.
Het meest herkenbare (als het over wifi gaat), is je ping. dit is je millieseconden dat je achter loopt op realtime (ping mms).
Wat ook voor haperingen en lag kan zorgen, is je pc. Het klinkt een beetje zot, maar je Cpu kan bv in PROCHOT stand zijn: dit gebeurd wanneer je pc/laptop te warm heeft, zodat hij niet TE TE warm krijgt.
Dan wordt je cpu meestal rond 2,50GHZ gelockt, en hapert je spel soms wel eens (framedrops en gwn studders).
Dan kan een cooling pad (voor laptop), of een extra fan in je pc case echt wel helpen.
Als het echt aan je wifi ligt, dan kan je eventueel Ethernet gebruiken (bekabeld internet). Dit is een wifi aansluiting voor je laptop/pc, dan geniet je veel meer van je netwerk.
Als je geen ethernet mogelijkheid hebt, dan kan je ook een Telenet Pod aanschaffen (3 euro per maand, bij je telenet factuur). Die verspreiden je wifi verder, en kan helpen voor lange afstanden van je Modem verwijderd.
Maar als alle netwerk testen, en ethernet dingen zijn geslaagd en getest. En dan toch nog niet goed werkend.
Dan kan je toch eventjes kijken over die PROCHOT die ik je vertelde. Ik kan je ook een programma aanradden, die dit vermeld wanneer hij in die toestand gaat.
Anders kan je het ook zien, wanneer de clock snelheid van je cpu, LAGER is dan normaal (meestal opmerkelijk lager). dit kan je zien in taskmanager (taakbeheer), je kan dit openen via je taakbalk onderaan, rechtermuisknop en dan taskmanager (taakbeheer), daarna naar prestaties en daar heb je je cpu.
Mochten er nog zaken zijn, laat het me gerust weten; dan kunnen we dit verder bespreken en onderzoeken.
Beste Matteo,
Bedankt voor je reactie.
Ik werk uitsluitend bekabeld. Dus van de wifi hoeven we ons niets aan te trekken.
Zowel de kabel via de switch of rechtstreeks in de modem geven hetzelfde resultaat. Ook meerdere andere kabels geprobeerd.
Betreffende de temperaturen, ik heb een custom waterloop en alles loopt max rond de 60° in full load.
Ik hou Hwmonitor en taakbeheer in de gaten, kan nooit kwaad 😉
Groetjes
Beste @Wally1
Na je laatste bericht, vermoed ik dat het echt iets is aan je Modem of je netwerk in je buurt.
Ik gebruik thuis zelf nog steeds Coax (HFC), en hiermee heb ik rond de 20ms ping... dus dit is zeker ok!
Het gebruik van Fiber to the home (FTTH), kan je latency echt verminderen!
Het kan ook zijn, dat je een actieve buurt hebt, als bijna iedereen van je buurt veel internet verbruikt; dan moet het eerlijk verdeeld worden...
Heb je ergens in jouw buurt, al een kast gezien (klein of grootte (licht) grijze kast). Dit zijn de coax kabel verdeelers. Ikzelf heb eentje in m'n straat, en zelfs eentje voor m'n voorgevel. Maar dit zorgt niet voor betere internet, of dat ik voorgang krijgt...
Je kan mss eens een Diagnose doen, via my Telenet, Mijn Producten, je modem kiezen, diagnose klikken. Zo kan je ook zien, als er ergens in de buurt WERKEN zijn... Dit kan ook een groot effect hebben, op het kwaliteit van je internet.
Als het nog steeds slecht is, en ook geen werken in de buurt.
Dan raad ik je echt aan, om naar Telenet Klantendienst te bellen. Of te chatten via my Telenet chat. Dan kunnen ze je bv verbinden met een technieker. Die jouw dan kan helpen, met echt grote technische problemen.
Het kan ook gwn aan je modem liggen, als dit echt zo is; dan kan je GRATIS een nieuwe krijgen van Telenet 🙂 .
Mijn 2e modem (na upgrade van oud modem), ging ook niet zo vlot... Ik wou 'm instellen en activeren, maar hij werkte totaal niet... Ze stuurden met toen ook gwn een nieuwe op.