Beantwoorden
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Beeldkwaliteit advies

In de reeks dertigers een gek verschijnsel. Tussen de scenes wordt daar muziek gespeeld en komt via ondertitels de tekst van het liedje..... Maar soms gebeurt dat ook tijdens een SMS of Whatsapp wisseling tussen personages.

De tekst in die windows is "praktisch" onleesbaar, dun streepje met wit streepje ernaast.

Moet ik iets veranderen aan instelling van het scherm of de box om dat goed te krijgen ?

720, 1080, i of p automatisch ? Wordt de pixel groter bij 720 ?

0 Likes
2 reacties
Ex-Netweter
 

Beeldkwaliteit advies

@Theo2 heb dit gepikt maar misschien hebt u er iets aan.

Jos

Vergelijking tussen 1080p en 720p

Kwaliteit

Het eerste waar we op letten, heeft zeker betrekking op de kwaliteit. 1080p heeft de resolutie van 1920 x 1080 terwijl 720p 1280 x 720 bezit. Als gevolg hiervan kunnen we simpelweg zeggen dat de video met 1080p veel duidelijker en vloeiender is dan die met 720p. Een hogere pixel van 1080p betekent ook dat 1080p-afbeeldingen meer details zouden kunnen weergeven dan 720p-afbeeldingen.

0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Beeldkwaliteit advies

Mijn probleem is dat de zwarte lijntjes van de tekst te fijn worden. Met aan weerskanten nog een wit lijntje (echo ?) worden de lettertjes dan onleesbaar. Ik zou dat dik lijntje iets dikker willen. Dan moet ik waarschijnlijk groffer beeld kiezen ?

0 Likes