Beantwoorden
MarcoB
Freshman Weetjesweter
Berichten: 17
π-DAY! Alles op zijn plek! Happy New Year! Hoort wie klopt daar?

Cec op tv box geeft problemen met receiver

Is er echt geen mogelijkheid om de tv box wat meer cec mogelijkheden te geven, dan enkel aan/uit? Of om niet verplicht te zijn om mijn receiver mee aan de tv box, of om hem terug te kunnen afkoppelen? Zodat hij niet steeds mijn receiver mee aanzet en ik hem direct terug mag afzetten, omdat ik hem niet nodig heb op dat moment? Of dat hij op z'n minst de passthrough functie van mijn receiver respecteert? Al mijn andere toestellen respecteren dit wel, waarom de tv box niet? Ik heb een nvidia shield speler en die heeft naast zijn cec functie aan /uit, nog makkelijk bijna 10 andere functies om apart in te stellen (tv aan met shield, tv uit met shield, shield uitschakelen als van ingang wordt veranderd, shield aan als zijn kanaal wordt aangezet en zo nog een hele hoop). Al mijn toestellen werken mooi samen met elkaar via de cec en respecteren de passthrough functie van mijn receiver, enkel de tv box niet. Waardoor ik dan maar de cec heb moeten uitzetten, wat soms ook nog eens voor geflipte toestanden met mijn andere toestellen zorgt. Is dit nu allemaal zo moeilijk? En ik weet dat ik bijlange na, niet de enige persoon ben met met deze frustrerende toestanden. Dit duurt nu al jaren, ik was mee één van de originele testers en heb dit reeds meerdere keren gemeld, via deze weg en via de telefoon in het begin. Maar nog steeds geen oplossing. Ik heb zelf al alle instellingen en opstellingen geprobeerd, maar het is steeds hetzelfde probleem. Kan dit eindelijk opgelost worden, zodat al mijn toestellen mooi samenwerken?

Marco 

0 Likes
3 reacties
dwadj
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
Happy New Year! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Cec op tv box geeft problemen met receiver

Hallo Marco,

 

Inderdaad weer zo'n brakke implementatie. Met de digicorders was het nog enigszins ok, maar met de TV box weer die miserie met CEC.

Ik heb hetzelfde probleem.

Met de oude digicorder (AD2200) werkte het nog behoorlijk. Digicorder aan ging ook enkel de TV aan. TV uit ging de digicorder ook uit. Zowel hdmi doorlussen of Arc functie werkte gewoon op de Receiver. Met de Tv box, jammer weer, maar cec weinig bruikbaar.

TV box rechtstreeks op de tv aangesloten: Tv box aan, gaat de TV aan maar ook de receiver. Deze laatste zet zijn bron dan op TV audio (via eArc), maar om de een of andere reden geeft de tv het signaal van de tvbox niet door via Arc. Enkel als ik dat steeds manueel in de setting van de tv aanzet.

Dit kan toch niet de bedoeling zijn.

 

TV box via receiver naar de tv aangesloten: Tv box aan, gaat de Tv aan en ook weer de receiver. Bron op de receiver is dan de hdmi van de tv box wat correct is en het geluid gaat dan ook via de receiver en niet via de tv. Maar ik wil niet dat steeds dat de receiver aangaat om hem in de meeste gevallen weer direct uit te zetten.

 

De andere gekoppelde toestellen werken wel correct

 

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Cec op tv box geeft problemen met receiver

de tv box is nieuw  er zal in begin altijd nog puntjes zijn om aan te werken dit zal aan fabrikant gevraagd  worden voor de volgende update natuurlijk daar kruipt veel tijd in als 1 puntje is  dat is niets maar er zijn meer punten zijn  en aanpassing nodig zijn dat zal nog een tijdje duren dat is een risico met nieuw product

0 Likes
dwadj
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
Happy New Year! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Cec op tv box geeft problemen met receiver

Tja nieuw product dat al bijna 2 jaar bestaat....

0 Likes