24751
netweters
|
152350
antwoorden
|
20691
vragen
|
Goedemorgen,
Sinds gisteren mag ook ik de Telenet TV box testen. Mijn eerste indruk is nog redelijk afwachtend. zijnde de CEC in combinatie met de nieuwe TV-box en receiver werkt niet optimaal (ander onderwerp).
Ik voor dit onderwerp echter een vraag in verband met Dolby Digital. Op mijn andere apparaten speel ik Netflix af in Dolby Digital plus. Ik merk bij de TV-Box echter dat dit slechts Dolby Digital is.
Weet iemand of hier verandering in komt?
Het voordeel van de box voor mij zou zijn dat het in combinatie met apps (Netflix, Amazon Prime, Disney plus (ooit), spotify) zorgt voor alles van entertainment, met een goede audio en beeldkwaliteit.
@Ex-Netweter, of het nu dolby plus is of niet spreek ik me niet over uit, maar voor alle zekerheid hebt u dolby audio aan staan bij de instellingen beeld en geluid, standaard staat die uit, u moet ze zelf aan zetten.
Jos
@Ex-Netweter deze staat aan. de receiver geeft ook aan dat het Dolby Digital betreft. Dus op zich is dat geen probleem.
De vraag is echter of deze box Dolby Digital + ondersteunt of niet en of dit in de toekomst mogelijk gaat zijn.
@Ex-Netweter johan ik vind uw vraag ook interessant om te melden op nr 015 33 44 88, desnoods een dossier laten maken, zo weet telenet dat er vraag naar is.
Jos
Dat wou ik doen, maar mijn klantennummer is nog niet gekoppeld. Ik probeer maandag nog eens opnieuw te bellen.
Telenet loopt al jaren achter op het gebied van audio . Hoeveel tv zenders eens Telenet uit in dolby digital ? Alleen 2 film kanalen terwijl RTL discovery channel nationale geografic al jaren in DD uitzenden . Ook films in playmore zijn zelden in DD en dat blijven de klanten pikken terwijl ELKE FILM nu meerkanaals audio heeft .