Beantwoorden
Karel2
Freshman Beetjesweter
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! De kop is eraf!

Dolby atmos via nieuwe tv-box?

Hallo, volgens Telenet ondersteunt de nieuwste TV box ook Dolby Atmos:

https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/tv-en-entertainment/kijken-via-decoder-of-kaar...

Mijn setup is tv box - hdmi switch met eArc extractie OF HDFury Arcana 2 - 1 hdmi naar projector en 1 hdmi naar sonos Arc Ultra eArc ingang.                                                                              

Nu krijg ik op mijn Sonos Arc Ultra enkel maar een stereo of Dolby Digital 5.1 signaal binnen (via de switch stereo, via de Arcana 2 Digital 5.1).

Dolby Atmos content (bvb een atmos test video via youtube, of stranger things s5 op netflix blijft ook in 5.1 doorkomen.

Ik gebruik allemaal ultra high speed hdmi 2.1 kabel.

Na die investeringen ben ik nogal teleurgesteld dat ik de Atmos ervaring niet aan de praat krijg.

Iemand die hier ervaring mee heeft of raad weet?

Alvast bedankt!

15 reacties
Tony
Freshman Weetjesweter
Handje vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Dolby atmos via nieuwe tv-box?

Ja, het zou allemaal automatisch moeten werken, maar eens switchen tussen 1080p, 4K en 'Automatisch' kan geen kwaad om na te kijken hoe de HDFury Arcana reageert.

Met beide instellingen 4K en 'Automatisch' zou Dolby Atmos moeten werken.

De TV-box zou audio moeten doorgeven in Dolby Digital Plus + Atmos metadata. Ik veronderstel ook de instelling 'Automatisch' want 'Dolby Audio' zet de bron misschien om naar AC3 Dolby Digital 5.1 en dan verlies je de Atmos features.