|
25.957
netweters
|
161.136
antwoorden
|
|
21.687
vragen
|
We hadden reeds enkele maanden een probleem dat onze TV-box geen internet had bij het opstarten. Soms duurde het 3 minuten vooraleer we info hadden om het HOMEscherm, of dat we Netflix konden kijken.
Een paar keer per week hadden we na 10 minuten nog geen internet voor Netflix, wel info op het HOMEscherm.
Om dit op te lossen moest ik telkens de stroom uittrekken en terug insteken om het te laten werken.
Na veel frustratie vandaag de TV-box gaan omruilen voor het nieuwe model (7x7cm) zonder coax input.
Nu werkt alles op het eerste zicht goed. Alleen hadden we daarnet gemiddeld om de 10 minuten drops tijdens het TV kijken.
Soms een seconde geen geluid, soms 2-3 seconden zwart beeld en geen geluid. Dit is nog frustrerender dan voorheen.
Wat zou ik kunnen doen en/of testen om dingen uit te sluiten?
Modem -> Kabel naar UTP contactdoos -> UTP kabel - TV box
Alsook heeft mijn vriendin haar laptop veel drops via wifi en kabel waardoor haar VPN steeds uitvalt voor het werk en soms 10 keer per half uur moet herinloggen.
Model -> unmanaged switch -> Kabel naar UTP contactdoos -> UTP kabel - laptop
\-> Acces Point
Bij mijn PC die rechtstreeks op de modem merk ik geen problemen.
@Takai als de vaste pc geen problemen heeft met utp kabel moet je het zoeken in je wifi verbinding dat gestort wordt, uw acces point dat te weinig snelheid heeft heel waarschijnlijk.
Als ik die laptop aansluit met kabel is het netwerk ook zeer onbetrouwbaar. Soms haal ik maximale snelheid, soms lange wachttijden om een verbinding te krijgen.
De AP is een Ubiquiti UniFi AP-AC-LR met PoE, verbonden met CAT5e kabels en een TP-Link TL-SG105E.
Het AP en de TP-link zijn managed toestellen. De kans is groot dat het management IP-adres de oorzaak is van de problemen. Het management ip-adres is dikwijls 192.168.0.1 maar dit is ook het gateway IP-adres bij een standaard configuratie bij telenet.
Verander het Telenet sub net eens naar BV 192.168.5.0. Voor alle zekerheid start ge uw netwerk nieuw op door alles een zonder spanning te zetten na de wijziging van subnet
Is dat gewoon het subnet (modem-geavanceerde instellingen) naar 192.168.5.1?
(eindigd sowieso op .1 zo te zien, dus 192.168.5.0 kan ik niet ingeven)
Kan mijn Port forwarding dan nog werken voor mijn vaste PC met IP: 192.168.0.153?