Beantwoorden
Umbra666
Freshman Veelweter
Berichten: 201
Full speed writing! Een bus vol! BINGO! De volle 100!

Ervaringen nieuwe tvbox

Ik heb nu goede maand de nieuwe tvbox en er zijn toch al enkele zaken verbeterd de voorbije weken:

 

-Netflix isues lijken opgelost, liep voorheen vast en moest paar keer naar fabrieksinstellingen.

-Opnames die niet volledig werden opgenomen, zijn dit nu wel.

-Errors bij zaken uit de tvtheek, een serie die vroegtijdig stopt en foutcode geeft, lijkt ook opgelost.

 

Wat nog moet verbeteren:

-De keuze om automatisch te zappen bij herinnering.

-Tvbox veranderd regelmatig zelf mijn resolutie instelling naar 720 of 1080, die ik op 4k zet (tv is 4k).

-Sommige opnames vertonen kleine haperingen tijdens afspelen.

-Menu van verder kijken, opnames, ontdek...is niet altijd even overzichtelijk en verderkijken laat je niet steeds verderkijken waar je geëindigd bent.

-Tvgids, vroeger had je vb playsports 1 tem playsports 8 in één beeld, nu gaat de tv gids tijdens navigeren per blok van 7 zenders verder en niet per zender.

 

Pluspunten:

-Afstandsbediening 

-Geluid

-Cloud opslag

-Compact

 

Nu nog top tv app/site en blijven updaten tot een topproduct inclusief hogere resolutie van films en series en we zijn happy 😉. Want zenders in full HD, laat staan 4k verwacht ik spijtig genoeg niet meteen.

 

 

 

Follow the White Rabbit
18 reacties
Ex-Netweter
 

Ervaringen nieuwe tvbox

@Umbra666 als u 4K selecteert bevestigt u dan met ok? ik heb hem ook op 4K staan en hier verspringt hij nooit.

Jos

0 Likes
Umbra666
Freshman Veelweter
Berichten: 201
Full speed writing! Een bus vol! BINGO! De volle 100!

Ervaringen nieuwe tvbox

@Ex-Netweter ja daar krijg je duidelijke melding van dat je moet bevestigen, ie staat dan ook enige tijd op 4k, maar paar dagen later bij opzetten van tv en tvbox, merk ik dan plots dat beeld minder scherp is en als ik dan op infobalk van tv klik geeft die dan indd gewone HD weer en als ik dan nr instellingen tvbox ga, is deze dan versprongen naar lagere resolutie.

Follow the White Rabbit
0 Likes
Ex-Netweter
 

Ervaringen nieuwe tvbox

@Umbra666 dat verspringen vind ik raar, er zijn er anderen die 4K niet kunnen selecteren, u kan het wel maar dan verspringt het weer bij u, doorbellen zou ik zegen naar nr 015 33 44 88 en type van tv reciever enz vermelden, kan een alleenstaand feit zijn.

Jos

0 Likes
Umbra666
Freshman Veelweter
Berichten: 201
Full speed writing! Een bus vol! BINGO! De volle 100!

Ervaringen nieuwe tvbox

@Ex-Netweter indien ik dit alleen voorheb en met regelmaat, zal ik dit indd telefonisch doorgeven. Wou even kijken of anderen dit ook ervaren.

Follow the White Rabbit
0 Likes
Ex-Netweter
 

Ervaringen nieuwe tvbox

Ik bezit ook een 4K TV en bij mij staat de resolutie op automatisch. Als ik de resolutie check op mijn TV dan staat ie steeds op 4K (3840 x 2160 50P). Hoewel de beelden niet echt 4K zijn is het beeld wel beter omdat de TV deze niet meer moet upscalen.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Ervaringen nieuwe tvbox

@Umbra666 u bent de eerste dat ik weet wat verspringen van de resolutie betreft.

0 Likes
Sjekke
Experienced Meerweter
Berichten: 110
BINGO! De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig!

Ervaringen nieuwe tvbox

@Ex-Netweter Als je TV box op automatisch staat, dan zal je TV zelf de upscaling doen naar zijn native resolutie. 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Ervaringen nieuwe tvbox

Als de info op mijn TV 3840 x 2160 50P staat dan is dit het binnenkomend signaal en dan moet de TV niets meer upscalen. Bij de oude digicorder was de info op mijn TV 1920 x 1080 50i of 1280 x 720 50P volgens wat ik dan zelf ingesteld had op de digicorder en dan moet de TV wel upscalen met kwaliteitsverlies tot gevolg.

0 Likes
Sjekke
Experienced Meerweter
Berichten: 110
BINGO! De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig!

Ervaringen nieuwe tvbox

@Ex-Netweter dat was niet niet duidelijk in je vorig bericht. Voor mij was het alsof je TV box op


@Ex-Netweter@  schreef:

Als de info op mijn TV 3840 x 2160 50P staat dan is dit het binnenkomend signaal en dan moet de TV niets meer upscalen. Bij de oude digicorder was de info op mijn TV 1920 x 1080 50i of 1280 x 720 50P volgens wat ik dan zelf ingesteld had op de digicorder en dan moet de TV wel upscalen met kwaliteitsverlies tot gevolg.



automatisch stond.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Ervaringen nieuwe tvbox

@SjekkeDe resolutie van de TV-box staat wel degelijk op automatisch. De TV-box detecteerd een 4K-TV en verstuurd dus een 4K-signaal (en dus geen upscalen nodig).  Mijn punt was: @Umbra666 iedereen verkiest dit zelf in te stellen maar probeer eens dit op automatisch te zetten en dan verspringt de resolutie misschien niet meer.

0 Likes

Ervaringen nieuwe tvbox

@Ex-Netweter uw veronderstelling klopt niet, mijn box staat 3 maand op 4K geen enkele keer versprongen, waarom staan die instellingen er anders op, om af te blijven toch niet

Jos

0 Likes

Ervaringen nieuwe tvbox

@Ex-NetweterDat is mijn punt niet. Je mag dit op 4K zetten. Ik wou alleen tegen Umbra666 zeggen om automatisch een keer te proberen om te zien of dit een oplossing is voor zijn probleem. Bij mij is "automatisch" hetzelfde als de instelling "4k". Maar dit is niet voor iedereen hetzelfde. Dit hangt af van (de combinatie) van de toestellen die aan de TV-box hangen. Hierna ga ik mij niet meer verduidelijken. Ik wordt hier zo moe van. Smiley Knipoog

Umbra666
Freshman Veelweter
Berichten: 201
Full speed writing! Een bus vol! BINGO! De volle 100!

Ervaringen nieuwe tvbox

 Pfff weer vollenbak foutmelding CS2300 bij tal van series uit de tvtheek, serie speelt dan niet volledig af en geeft de melding 'sorry we kunnen dit niet afspelen...' en gisteren ook terug haperingen bij opnames. Heb ook reeds isues doorgegeven via het gekende nr, maar hun respons is nogal pover. Gaat juist terug bergaf.

Follow the White Rabbit
0 Likes
karma
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
π-DAY! Wereld gedichtendag Alles op zijn plek! Netjes!

Ervaringen nieuwe tvbox

Ander vraagje. Ik heb mijn oude digicorder in een gesloten kast zitten met een IR extender (IRontvanger onderaan TV + IR blast in de kast). Is de nieuwe digicorder ook nog steeds met IR (InfraRood) of heeft die al RF (RadioFrequentie) zodat ik vooral die lelijke sensor onder aan de TV ga kunnen weglaten?

0 Likes