Beantwoorden
ppeter
Freshman Meerweter
Berichten: 61
Goed bezig! π-DAY! Say what?! YEAH! CAPSLOCK DAY!

Geen Dolby Digital?

Wij hebben momenteel de nieuwe Digibox, en zijn deze uitvoerig aan het gebruiken en testen.

Het is een kleine aanpassing voor het gebruik, en de beeldkwaliteit is goed met 1080p.

Nu heb ik één groot probleem met het digitaal geluid Dolby Digital?

 

Wanneer ik de Digibox aanzet, geeft mijn receiver aan dat het om DD gaat (zou mij verbazen dat bij gewone uitzendingen deze aanwezig is)? Ook bij weergave van films/series via Play More zou het gaan om DD.

Helaas ontvang ik maar stereo 2.0 via mijn speakers, ook bij weergave films uit Play More die wel DD zouden geven? Ben hier al vele uren mee bezig geweest, en zowel hdmi kabels vervangen en ook getest via een Optical kabel maar zonder resultaat? Tijdens het vele testen gaf de receiver per uitzondering aan dat het om PCM 2.0 ging, maar meestal DD?

 

Setup:

Digibox >> Receiver >> TV via HDMI

 

Met mijn andere toestellen als een mediaspeler en UHD-BD player, werkt alles perfect!

Het gaat om een recente receiver die alle audio formaten ondersteund in een setup 5.1.2 Atmos.

 

Graag had ik hiervoor een oplossing!

Alvast bedankt!

Iets met passie voor beeld en geluid.
Movie - Serie - Concert - Music
0 Likes
40 reacties
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Geen Dolby Digital?

Hoi @ppeter

 

Had vandaag terug een tv box instal met Bose versterker.

 Pairing gebeurde niet automatisch, ging via instellingen > beeld en geluid > versterker koppelen 

 

Koos automatisch onder Bose maar dit mislukte na enkele tests (+ toets en kijken ofdat geluid verhoogt op display versterker)

 

Normale procedure = manueel serienummer invoeren (eerste 5 letters/cijfers die je kan terug vinden op reciever of op de handleiding, voerde dit in en kreeg melding : het is een match! 

 

Was enkel aangesloten via HDMI, heb niet meer verder gelezen in topic, had je dit al geprobeerd?

 

Veel succes verder met de tv box 

0 Likes
ppeter
Freshman Meerweter
Berichten: 61
Goed bezig! π-DAY! Say what?! YEAH! CAPSLOCK DAY!

Geen Dolby Digital?

Hey Cru,

 

Het pairen met de Pioneer receiver is automatisch gebeurd, hier heb ik niets voor moeten doen. Alleen de tv heb ik manueel moeten koppelen, helaas moet ik dit voor de tv regelmatig terug doen? De connectie met de receiver is blijvend en werkt perfect!

Iets met passie voor beeld en geluid.
Movie - Serie - Concert - Music
0 Likes
Ex-Netweter
 

Geen Dolby Digital?

@ppeter @Cru @PhilippeC ik zeg het nu al van in het begin manueel instellen met osd dan ziet u op tv scherm de instellingen en kan u alles overlopen en wijzigen indien nodig, met automatisch kan altijd iets mislopen.

nogmaals daar kan u per knop van uw afstandbediening bv tv in dit geval manueel alles instellen welke in of uitgang hoeveel boxen enz. 

0 Likes
ppeter
Freshman Meerweter
Berichten: 61
Goed bezig! π-DAY! Say what?! YEAH! CAPSLOCK DAY!

Geen Dolby Digital?

@Ex-Netweter,

Na de installatie van de tv-box heb ik al vele malen alles manueel overlopen en manueel aanpassingen gedaan. De automatische functies zijn natuurlijk voorzien om het de klant makkelijk te maken, maar helaas is niet elke situatie hetzelfde. Mocht je alleen een tv +TV-box hebben, dan zal alles netjes werken.

 

Maar mochten de automatische functies goed werken, dan is dit ook niet verkeerd natuurlijk.

Iets met passie voor beeld en geluid.
Movie - Serie - Concert - Music
0 Likes
Ex-Netweter
 

Geen Dolby Digital?

@ppeter ja peter dat zou mooi zijn maar is niet zo, daarom heb ik de tv box ontkoppeld van de reciever niet de kabels maar afstandbediening, er is een dossier gemaakt maar verder hoor ik niet en zie niets veranderen, mijn tv is een smart tv, en alles was ontregeld in het begin kleuren veel re rood, veel functies uitgeschakeld enz. heb op den duur mijn tv gereset en de tv de tv-box laten zoeken, dus de rollen omgedraaid, ik heb alles terug op mijn tv zoals hij was.

0 Likes
Bart85
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
YEAH! CAPSLOCK DAY! De 3 wijzen! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Geen Dolby Digital?

@ppeter - ik lijk min of meer hetzelfde voor te hebben, Yamaha Receiver RX V685 met 5.1 setup en wanneer ik Dolby Audio aan zet op de tv box komt het geluid niet meer door center maar enkel door de L&R channels. Ook rechtstreeks verbonden met AVR.

 

Heb jij ondertussen nog feedback ontvangen van Telenet voor een oplossing?

0 Likes
ppeter
Freshman Meerweter
Berichten: 61
Goed bezig! π-DAY! Say what?! YEAH! CAPSLOCK DAY!

Geen Dolby Digital?

Goed nieuws! Smiley Erg vrolijk

Vannacht is er een update geweest voor dit probleem, en DD werkt nu perfect!

Dus voor al de gebruikers met dit probleem, check het even en het zou nu moeten werken. 

 

Iets met passie voor beeld en geluid.
Movie - Serie - Concert - Music
0 Likes
Ex-Netweter
 

Geen Dolby Digital?

@ppeter, Peter werkt het ook met de afstandbediening van de tv box gekoppeld aan de reciever? want dat was mijn probleem.

Jos

0 Likes
ppeter
Freshman Meerweter
Berichten: 61
Goed bezig! π-DAY! Say what?! YEAH! CAPSLOCK DAY!

Geen Dolby Digital?

@Ex-Netweter  De AB van de tv-box werkt hier met zowel de tv als de receiver. En het geluid werkt ook wanneer deze is gekoppeld met de receiver. (als ik uw vraag goed begrepen heb)

Iets met passie voor beeld en geluid.
Movie - Serie - Concert - Music
0 Likes
Ex-Netweter
 

Geen Dolby Digital?

@ppeter Ja peter dat bedoelde ik, dan ga ik de afstandbediening van de tv box terug koppelen, wie weet zijn mijn problemen ook opgelost.

Bedankt voor de info.

0 Likes
ppeter
Freshman Meerweter
Berichten: 61
Goed bezig! π-DAY! Say what?! YEAH! CAPSLOCK DAY!

Geen Dolby Digital?

Ondertussen gezien, dat we nu over DD+ beschikken.

Helaas stuurt de tv-box de DD+ permanent uit, ook bij gewone tv uitzendingen 2.0? Dus wanneer je bij een bepaalde uitzending (film, concert etc.) van 5.1 upmix wil genieten moet je Dolby uitzetten, want anders heb je alleen geluid door de front speakers (stereo).

Iets met passie voor beeld en geluid.
Movie - Serie - Concert - Music
0 Likes