Beantwoorden
JanVH
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De 3 wijzen! Hoort wie klopt daar? Leesclubje starten? Pageturner!

Geluidsproblemen met nieuwe TV-box

Los van het feit dat er af en toe issues zijn met 'Terugkijjk-TV' of opgenomen programma's lijkt de nieuwe TV-box goed te werken.

 

Enkel omtrent het geluid hebben wij toch nog enkele vragen? 

 

1) Volume is stil (versterker, aangesloten via HDMI) de versterker dient ong. 15% luider gezet te worden dan vroeger ? Is dit normaal ? 

2) Dolby Digital (versterker, aangesloten via HDMI) de versterker schakelt in Dolby Digital modus, doch het geluid is 2.0 en zeker niet 5.1 - Niet tijdens gewoon TV kijken, Niet tijdens Playmore films en Niet bij Netflix.

Is dit een issue met de TV-box of het nog niet volledig operationeel zijn van de TV-box ? 

3) Af en toe wordt het geluid plots luider (zonder aan de afstandsbediening of versterker te komen)

4) Heel af en toe is er een luide tik of kraak hoorbaar tijdens een televisie programma (Life kijken - 4/12/2018 rond 20.30) 

 

Bedankt voor verdere input

Jan

0 Likes
3 reacties
Ex-Netweter
 

Geluidsproblemen met nieuwe TV-box

@JanVH nr 3 is gekend probleem dus dat zou met de tijd moeten opgelost raken nr 4 is zeker niet normaal dan over dolby digitaal, als er echt 5.1 word uitgezonden krijgt u dat maar als het maar 2.1 is krijgt ge ook maar 2.1, de digicorder paste dat aan zodat u geluid kreeg in al uw boxen, dat doet de tv box niet, maar er gaan er anderen dat beter uitleggen, anders zoek ik wel efkes voor u maar de uitleg staat zeker op dit forum ik vermoed een topic van vorige week.

Jos

0 Likes
Ex-Netweter
 

Geluidsproblemen met nieuwe TV-box

Het verschil tussen de oude en nieuwe met betrekking tot Dolby. Bij de oude zette je deze optie op en op de filmkanalen of bestelde films waar dolby mee uitgezonden werd, kreeg je de echte dolby. Bij de andere zenders gaf je receiver waarschijnlijk "Pro logic" welke van een tweekanaals een meerkanaals maakt.

 

Nieuwe TV-Box. Als je hierbij Dolby opzet zal deze op elk kanaal dolby uitzenden en via je receiver gaat dit gewoon naar je luidsprekers. De zenders welke geen surround hebben zenden in Stereo uit (je zal merken dat je middenspeaker ook niet werkt). Doordat je receiver het bericht krijgt dat de Dolby gewoon dient doorgestuurd te worden zal deze het in stereo naar jouw speakers zenden.

 

Oplossing: Bij gewone zenders in de tv-box de Dolby uitschakelen en enkel bij bestellingen of prime kanalen het aanzetten.

Of kijken in de instellingen van je receiver of het mogelijk is dat als Dolby in stereo blijkt te zijn, dat deze er een Pro Logic van maakt.

 

Het is dus niet normaal dat U maar 2.1 krijgt bij netflix. U kan in TV-Theek voor de zekerheid is een play more film zoeken (black panther bv.) die zend 5.1 uit. Dan moet je op je receiver is kijken wat er binnenkomt en wat er buitengaat (als u dat kan bij Uw receiver).  Bij mij was het dat ik CEC moest opzetten op mijn televisie om geluid te krijgen door mijn speakers, klinkt niet logisch, mjah.

 

Ik zou Uw instellingen is goed nakijken op zowel de box als de receiver. Ik ga ervan uit dat U dolby hebt opgezet op de tv-box.

 

Geluidsproblemen met nieuwe TV-box

@Ex-Netweter ben blij dat u het hebt opgemerkt nu moet ik niet op zoek naar uw uitleg.

Jos

0 Likes