Beantwoorden
Grave
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

IR van rode knop op afstandsbediening werkt niet meer

Voorheen, als ik op de rode aan/uit knop drukte, werd de tv via Infrarood in- en uitgeschakeld. 

Ik heb ook een sound base staan die mee in- en uitschakelt met het IR signaal van de tv.

 

De laatste weken werkte dit niet meer van de eerste keer. Ik moest nog eens 2x op de aan/uitknop drukken. 

 

Dus had ik het idee om hier eens naar te kijken. Apparaten opnieuw koppelen, afstandsbediening resetten tot zelfs de tv box terug naar fabrieksinstellingen.

 

De afstandsbediening stuurt nu dus totaal geen infraroodsignaal meer met een druk op de rode knop. Volume en bron wijzigen werkt nog perfect. 

 

Is dit gewijzigd in de laatste update of is mijn afstandsbediening defect?

 

Ik heb nu hdmi-cec moeten uitschakelen op de tv box en moet nu op beide aan/uit knoppen op de afstandsbediening drukken. 1x voor tvbox. 1x voor tv en sound base. 

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Afstandsbediening rode knop IR

0 Likes
4 reacties
Ex-Netweter
 

IR van rode knop op afstandsbediening werkt niet meer

@Grave 

Ik denk dat je eerste aanname al fout is.

Als je TV en/of Soundbase mee aan/uit gaan met je TV-box is dat via CEC en niet via infrarood.

Dus ik zou bij alle toestellen CEC aan zetten en opnieuw proberen.

0 Likes
Grave
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

IR van rode knop op afstandsbediening werkt niet meer

Hey,

 

Ik ben niet volledig geweest. De soundbase heeft enkel toslink (optische audiokabel) en is aangesloten op de TV.

De TVbox is inderdaad met HDMI aangesloten. Net zoals een Chromecast en soms een spelconsole.

 

Ik ben 100% zeker dat de afstandbediening voorheen een IR signaal stuurde met 1 druk op de rode knop. De soundbase kan op geen enkele andere manier aan gaan. 

 

Als ik CEC aanzet dan gaan de TV en de TVBox inderdaad aan met 1 druk op de knop. Maar dan gaat de soundbase niet aan. Als ik dan op de linker aan-/uitknop druk voor de soundbase, dan gaat die aan maar dan gaat de tv weer uit. 

 

Met de camera van mijn smartphone kan ik zien dat er geen IR signaal meer verstuurd wordt. 

0 Likes
Preve
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Tien op tien! Jij bent af! Handje vol! Netjes!

IR van rode knop op afstandsbediening werkt niet meer

Geen TV box hier, maar imho geen tv-box issue. Setup is ook toslink van TV naar Sounbar en HDMI van digicorder naar TV. De sounbar wordt aangesproken door jouw TV en niet door de Digicorder. Welke bron ik ook gebruik, vanaf TV aan schiet dan gaat de soundbar mee doen omdat de trigger van TV komt. Allez.....zo had ik het toch begrepen 🙂

0 Likes
Grave
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

IR van rode knop op afstandsbediening werkt niet meer

Werkt weer sinds laatste update 

0 Likes