Beantwoorden
RDH
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fourth party! It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

In Spanje, haperend beeld op smarttv met TV app

In 2de verblijf in Spanje heb ik een Philips smartTV (43 inch) waarop ik de Telenet TV app heb geïnstalleerd. De TV is verbonden via ethernet_kabel cat 6, dus veel beter dan Wifi.  Ik kijk dus zonder TV box en zonder steaming vanaf gsm of tablet, enkel de smarttv met de app erop. Het beeld is echt niet goed, weinig kleurdynamiek en hard contrast, maar het ergste zijn de haperingen in de bewegingen, dus geen vloeiende bewegingen maar continu kortstondige freezes. Kijken naar Netflix of via sateliet (TV Vlaanderen) geeft evenwel geen probleem.

TV heeft een ingebouwde chromecast.

Hoe kan ik dit oplossen om via de Telenet TVapp wel goed beeld te bekomen  ?

0 Likes
4 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

In Spanje, haperend beeld op smarttv met TV app

Bekabeld is beter dan via WiFi, inderdaad. Maar heb je al eens via speedtest.net eens gekeken welke snelheid je effectief haalt rechtstreeks op de modem? Want ik zie hier xDSL providers die amper 25 Mbps halen op een lijntje die ze verkopen als 100 Mbps. Dus ik stel me voor in Spanje dat het niet anders zal zijn. En als dat dan nog een aansluiting is die niet door jou alleen wordt gebruikt. Je ziet dat ook in hotels, een aansluiting van 100 Mbps en daar zitten dan 30 kamers op. Als die 's avonds allemaal beginnen mails opvragen, mailtjes sturen, foto opsturen en opvragen dan is het ook file.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
RDH
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fourth party! It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

In Spanje, haperend beeld op smarttv met TV app

mijn internetaansluiting is privaat, dus exlusief

de provider is flexa en gaat over glasvezel

snelheid router zelf nog niet gemeten maar wifi is al 60 Mbs

ik denk dat de interne electronica van de TV voor afspelen via interne apps slecht is (ingebouwde chromecast + processor)

misschien zou een externe chromekast op hdli ingang TV een oplossing zijn (chromecast model met afstandsbediening waarop de apps vrij geïnstalleerd kunnen worden)

???

0 Likes
Ex-Netweter
 

In Spanje, haperend beeld op smarttv met TV app

De tv draait dus op het Android TV-platform, dan kan je VRT MAX en VTM GO ook eens testen:

https://play.google.com/store/apps/details?id=be.vrt.vrtnu

https://play.google.com/store/apps/details?id=be.vmma.vtm.zenderapp

Als alle apps perfect werken behalve die van Telenet.

Tja, wat kunnen we dan concluderen?

 

0 Likes
RDH
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fourth party! It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

In Spanje, haperend beeld op smarttv met TV app

zopas vrt max geprobeert, 1x een vastloper na een tijdje, bij 2de poging na een tijde zwart scherm

de haperingen waren minder, maar kleur en contrast ook niet goed (kannik wel met instellingen proberenbte verbeteren)

dan vtm go geprobeert, kleur en contrast zelfde als vrt max, haperingen zijn klein maar nog aanwezig, en stemmen "trillen" soms

 

0 Likes