Beantwoorden
Wouter64
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Alles op zijn plek! Follow the reader, reader! Leesbeest! Netjes!

Remote Humax TV Box 2008C-STB-TN via Broadlink RM4 pro

Hallo,

Ik heb mijn decoder, versterker enz in een technische kast staan in de technische ruimte. Via IR-extenders kan ik in alle kamers de apparaten bedien om TV te kijken. Ik gebruik ook de Broadlink RM4-pro toestelletjes (IR en RF) om via Google Home of ander smart home platform alles te bedienen. Ik heb mijn Digicorder weggenomen en een nieuwe TV Box geïnstalleerd in de technische ruimte. Nu ik de digicorder geruild heb voor de nieuwe Humax 2008C-STB-TN zijn de meeste functies van de remote via RF. Het RF signaal van de remote is niet sterk genoeg van in de living tot in de technische kast. Ik las ergens dat enkele signalen via IR gaan zoals audiovolume. Die functie signalen kan ik inderdaad ook kopiëren met Broadlink. De meeste signalen van de meeste remote functies zouden via RF gaan maar kan deze toch niet kopiëren met Broadlink die frequentie 415 Mhz - 433Mhz gebruikt. Op welke frequentie die remote werkt kon geen enkele medewerker die ik bij Telenet sprak me tot nu toe vertellen. In de Broadlink app kan je ook in een modellenlijst je toestel selecteren met de remote codes voorgeprogrammeerd maar de Humax of de erg gelijkende Ziggo Box zit hier niet bij.

Weet iemand raad met dit probleem?

0 Likes
2 reacties
Ex-Netweter
 

Remote Humax TV Box 2008C-STB-TN via Broadlink RM4 pro

De Telenet TV-box ondersteunt volledige infrarood bediening.

De Telenet-afstandsbediening niet.

Het probleem is dus dat je je Broadlink de infraroodcodes niet kan "leren" met een Telenet-afstandsbediening.

Je moet de codes dus aanleren via een andere universele afstandsbediening of de codes zelf manueel invoeren in de Broadlink.

Je kan ook proberen te zoeken in de "user library" in de Broadlink app of de infrarood codes reeds gepubliceerd zijn, soms staat het onder UPC/Ziggo.

In volgend topic staan de infrarood codes ook, maar misschien niet in het juiste formaat: https://www.netweters.be/t5/De-nieuwe-Telenet-TV-box-TV-app/Tv-box-api-control/m-p/57441

 

Wouter64
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Alles op zijn plek! Follow the reader, reader! Leesbeest! Netjes!

Remote Humax TV Box 2008C-STB-TN via Broadlink RM4 pro

Bedankt Raf,

Ik ga hiermee aan de slag! 😏👍

0 Likes