Beantwoorden
Patricia5
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Sonos Playbase en AppleTV2 niet oke na nieuwe TV-box

Hallo,

 

Vrijdagavond is de telenet technieker langs geweest om een compleet nieuwe modem + tv-box te installeren. 

Ik heb ook een Sonos playbase en Apple TV2 die op mijn tv aangesloten zijn.

Tot donderdag zal ik maar zeggen , had ik geen enkel probleem met dit alles. Ik vroeg de technieker om het geluid van de tv te kunnen bedienen met de afstandsbediening van de tv-box. Kennelijk kon hij dit niet instellen, veel hetzelfde geprobeerd maar helaas. 

Na lang proberen heb ik dit zelf kunnen instellen. (Ik ben een vrouw alleen en weet niet zoveel van techniek)

Via mijn apple tv kijk ik ook naar Netflix en Disney+, maar nu komt het : ik krijg geen geluid , of toch…

Het zit namelijk zo : ik kijk naar mijn tv ( gewone zender zal ik maar zeggen ) , het geluid komt via mijn Sonos playbase, maar dan schakel ik mijn apple tv in ( is verbonden via hdmi ) en ik krijg eerst niks (vroeger ging dit automatisch), ik moet dan via de afstandsbediening van mijn tv , de “bron” aangeven in dit geval hdmi3, is ok, maar het geluid is nog van het programma van de tv, niet van de apple tv. Maw , ik luister naar het programma van op de digitale tv en krijg beeld van netflix? 

Ik heb al de ganse handleiding doorzocht van zowel de tv, sonos, apple tv. Ik vind er niks over.

Ben al een beetje wanhopig aan het worden, want nu kan ik enkel kijken via mijn pc of tablet naar netflix en co.

Oja,  ook streamen gaat niet, zelfde probleem, ik stuur door via mijn ipad en terug beeld van netflix en klank van het programma op de tv.

Er is iets dat niet goed staat ingesteld , maar wat? Sonos is al opnieuw opgestart, apple tv en ook de tv zelf hebben de laatste updates gekregen.

Is er iemand die mij kan helpen met dit probleem.

De telenet technieker was wel vriendelijk, maar heeft uiteraard ook geen tijd over om dit zomaar eventjes op te lossen.

 

Patricia

 

 

Modem : Docsis 3.1 wireless

TV : Philips the one 43pus8505

sonos playbase

apple tv2

 

Titel gewijzigd door MarianneM | Vorige titel: Nieuwe modem + tv-box

0 Likes
2 reacties
Patricia5
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Sonos Playbase en AppleTV2 niet oke na nieuwe TV-box

Hallo, dit is opgelost. 

De technieker had de optische kabel van de sonos playbase verbonden met de tv-box van telenet.

de oplossing is , de optische kabel van de playbase moet tussen de tv en de playbase geplaatst worden, de tv-box heeft daar dus niks van doen. Foutje van de technieker.

 

luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Sonos Playbase en AppleTV2 niet oke na nieuwe TV-box

wat nooit geen kwaad kan is een foto van de kabels te trekken waar ze in het  toestellen gaan  ...bij een verhuis wordt dit veel gebruikt of bij de grote kuis (dit hebben we laatste jaar wel geweten )