Beantwoorden
orton
Experienced Weetjesweter
Berichten: 48
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Storing op sommige zenders tijdens voetbalwedstrijden

Bij het bekijken van een voetbalwedstrijd heb ik af en toe last van een stottering in het beeld. Onlangs nog tijdens de wedstrijd Barcelona-Getafe op Eleven Sports 1 en Estland-België op VTM. Wanneer een speler een pass over de grond verstuurt, lijkt het alsof de bal in beeld even blijft haperen. Dat gebeurt bij de live uitzending, maar ook bij het opvragen van dezelfde wedstrijd via terugkijk-tv en dat op precies dezelfde momenten. 

 

Wat het nog eigenaardiger maakt is het volgende. Ik heb recent een nieuwe televisie gekocht (Philips). Daarvoor had ik een Samsung-televisie. Vandaag is mijn Philips-televisie aangesloten op de tv-box en heb ik mijn Samsung-televisie in een andere ruimte aangesloten op een Apple TV-box waarop ik de Telenet-tv-app heb staan. 

 

Nu blijkt dat ik exact dezelfde beeldfouten op precies dezelfde momenten in de voetbalwedstrijd op beide televisies kan zien. Het zijn twee televisies van een ander merk, dus het zou mij verbazen dat het aan de beeldverwerking ligt. Indien dat het geval zou zijn, zouden de twee televisies niet dezelfde beeldfouten op dezelfde momenten weergeven. Ook aan de bekabeling zal het niet liggen, want de ene tv is aangesloten op de tv-box en de andere op de Apple TV. Ik heb trouwens al verschillende HDMI-kabels uitgeprobeerd en ook de coaxkabel al eens vervangen. Telkens is het resultaat hetzelfde.

 

Ik zou langs deze weg dan ook willen vragen aan mensen hier die ook een Telenet tv box hebben (en geabonneerd zijn op Eleven Sports) om bij wijze van voorbeeld de volgende fase in de wedstrijd Barcelona-Getafe eens op te vragen (omdat daar bij mij een duidelijke beeldfout te merken is). In minuut 4:45 is er een speler die een pass verstuurt. Bij mij zie je de bal op dat ogenblik haperen. Zijn er nog mensen die dat opmerken? De wedstrijd is bij Eleven Sports al enkele keren herhaald en kan dus nog opgevraagd worden (bijvoorbeeld de herhaling die werd uitgezonden in de nacht van vrijdag 03/09 op zaterdag 04/09 om 1u). Als er iemand dat zou kunnen opvragen en even bekijken, zou dat kunnen helpen om een verklaring te vinden. Alvast dank

 

 

Titel gewijzigd door Lesley1 (mod) | Vorige titel: stottering voetbal

0 Likes
6 reacties
Tjappe1
Freshman Meerweter
Berichten: 75
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Warming up?

Storing op sommige zenders tijdens voetbalwedstrijden

Ik heb ook een tv box en heb net het fragment bekeken van de herhaling van vannacht.  Bij mij is alles normaal.  Heb het op mijn twee toestellen nagekeken maar ik merk niets vreemds op.  

0 Likes
orton
Experienced Weetjesweter
Berichten: 48
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Storing op sommige zenders tijdens voetbalwedstrijden

Bedankt dat je het even gecheckt hebt. Mag ik weten welk merk van televisie jij hebt?

0 Likes
Tjappe1
Freshman Meerweter
Berichten: 75
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Warming up?

Storing op sommige zenders tijdens voetbalwedstrijden

Ik heb een LG en een Panasonic 

0 Likes
orton
Experienced Weetjesweter
Berichten: 48
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Storing op sommige zenders tijdens voetbalwedstrijden

En hoe staan je "motion"-instellingen op je toestellen geregeld, als ik vragen mag?

0 Likes
Tjappe1
Freshman Meerweter
Berichten: 75
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Warming up?

Storing op sommige zenders tijdens voetbalwedstrijden

Op beide toestellen staat hij op vloeiend.  Ik gebruik deze stand enkel voor sport

0 Likes
Ex-Netweter
 

Storing op sommige zenders tijdens voetbalwedstrijden

De beeldverbeteringsinstellingen (op je TV) zijn er eigenlijk om een analoog beeld te verbeteren.

Bij een digitaal beeld zet je de meeste van deze instellingen best "UIT".

Een perfect beeld kan je niet verbeteren. Dat wordt alleen maar slechter.

Bij mijn Samsung TV staan volgende dingen allemaal "UIT".

- Auto Motion Plus

- Led Clear Motion

- Digital Clean View

- Contrast Enhancer (Contrast verbetering)

- HDR+ Mode

- Film Mode (Film Modus)

- Energy Saving

- RGB Only (RGB Modus)

Dit geeft ver uit het beste beeld. Hoe meer je uit zet hoe minder moet je beeldprocessor verwerken en hoe beter je beeld.

Als je dit wil proberen doe dan 1 voor 1 om te zien welk effect het heeft en niet allemaal tegelijk.

Schrijf ook de oude instellingen op zodat je nog terug kan.