Beantwoorden
Filip78
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
De 3 wijzen! Hoort wie klopt daar? Twee handen vol! Goed gevonden!

Tv-Box en Bose Sole 15

Sinds gisteren hebben wij de nieuwe TV-BOX in gebruik.  Alles werkt prima en is op het eerste zicht een ganse verbetering.
Enkel een probleem met de Bose Solo 15 soundplate: het toestel kan door de tv-box niet gevonden worden.

Bij automatsich zoeken: toestel kan niet gevonden worden.

Bij handmatig, na ingave modelnummer: toestel kan niet gevonden worden

 

Omgekeerd op de Bose de tv-box proberen te configureren: lukt niet met de oude digicorde code.

Geluid werkt wel door de Bose, maar nu hebben we dus terug 2 afstandsbedieningen nodig....

 

Iemand tips of een soortgelijke ervaring?

 

Tags (1)
0 Likes
13 reacties
1010
Freshman Veelweter
Berichten: 162
De magic number! Full speed writing! Een bus vol! Topicvreter!

Tv-Box en Bose Sole 15

Ik heb een Bose SoundTouch 120 die onmiddellijk is gevonden door de TV-box.

 

De TV box is via HDMI aangesloten op mijn Sony-Tv (49X8505B) die dan automatisch (aangepast in de instellingen van de Sony TV) het geluid terugkoppelt naar de Bose SoundTouch die ook via HDMI (out/in) gekoppeld is aan de TV

 

Het is dus wel belangrijk op welke HDMI je Bose is aangesloten en het beste is gewoon het geluid terugkoppelen en niet de TV box naar de Bose en zo naar TV maar TV box naar TV en TV geluid naar de bose.

Ex-Netweter
 

Tv-Box en Bose Sole 15

@1010 @Filip78 1010 eindelijk vind ik iemand die aangesloten heeft zoals ik, enig verschil ik ga niet met hdmi naar de receiver maar digitaal, dit omdat ik niet wil dat de receiver mee uit gaat.

ik moet eerlijk zeggen ik heb nooit opstart problemen enz, uitgezonderd algemene problemen, er zijn er die zweren alles naar receiver en vandaar naar tv, en die hebben nu juist de meeste problemen.

Jos

0 Likes
Filip78
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
De 3 wijzen! Hoort wie klopt daar? Twee handen vol! Goed gevonden!

Tv-Box en Bose Sole 15

Mijn aansltuiting:

TV-BOX HDMI naar TV

Van TV met optische kabel naar Bose.

 

Helaas heb ik geen HDMI out op de tv...

 

0 Likes
Petervdq
Professional Weetjesweter
Berichten: 30
π-DAY! Alles op zijn plek! YEAH! CAPSLOCK DAY! Hoort wie klopt daar?

Tv-Box en Bose Sole 15

Bij ons werkt het wel.Wij hebben een Bose solo 15 2,deze is verbonden via een optische kabel met het tv toestel.De tv-box is met een HDMI 2.0 verbonden met de tv.Ik heb via een instelling op de tv- box geen serie nummer gebruikt maar ben gewoon bose solo 15 beginnen invoeren  voor zover ik kon ingeven en alles werkt perfect.Ik bedien het geluid van de Bose via de afstandsbediening van de Tv-box en ik heb de Bose zo ingesteld dat deze na een uurtje in slaapstand gaat wanneer er geen geluid meer is,en wanneer er zich geluid nodig is,hij zich vanzelf aanzet.Hopelijk heeft dit je kunnen helpen.mvg

Ex-Netweter
 

Tv-Box en Bose Sole 15

@Filip78 probeer het eens zoals @Petervdq het uitlegt misschien lukt het koppelen zo wel.

Jos

0 Likes
Filip78
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
De 3 wijzen! Hoort wie klopt daar? Twee handen vol! Goed gevonden!

Tv-Box en Bose Sole 15

Helaas.... nog steeds niet mogelijk om de Bose te koppelen.

Update  van Bose gedaan

Automatisch zoeken op TV-BOX: geen resultaat

Handmatig ingeven: kan het apparaat niet vinden....

 

0 Likes
Filip78
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
De 3 wijzen! Hoort wie klopt daar? Twee handen vol! Goed gevonden!

Tv-Box en Bose Sole 15

En de aansluting is identiek

TV-BOX naar Samsung TV via HDMI

Smasung TV naar Bose via optische aansluiting

0 Likes
Ex-Netweter
 

Tv-Box en Bose Sole 15

ik vermoed dat het een instelling op de bose zelf moet zijn, welke uitgang/ingang hij gebruikt en hoe.

Jos

0 Likes
Filip78
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
De 3 wijzen! Hoort wie klopt daar? Twee handen vol! Goed gevonden!

Tv-Box en Bose Sole 15

Voor alle duidelijkheid: ik heb geluid uit de Bose, enkel de afstandsbediening van de Bose herkent de TV-BOX niet en de afstandbediening van de TV-Box herkent de Bose niet.

Dus terug naar 2 afstandsbedieningen 😞

 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Tv-Box en Bose Sole 15

@Filip78 ik zou toch eens bellen naar nr 015 33 44 88 maar bel in de week, dan zit u bijna zeker op de juiste dienst. en type tv receiver enz doorgeven.

Jos

0 Likes
Filip78
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
De 3 wijzen! Hoort wie klopt daar? Twee handen vol! Goed gevonden!

Tv-Box en Bose Sole 15

OPGELOST!

Telenet was zo vriendelijk een technieker te sturen.  Die heeft nog een paar keer hetzelfde gedaan wat ik al een 20-tal keer gedaan had.

Maar.... bij de automatische koppeling vraagt de TV-Box om op volume + te drukken en of dat al dan niet werkt.  Omdat het nooit werkte heb ik altijd neen gedrukt.  

De technieker drukte ja... en alles werkte....

 

Ex-Netweter
 

Tv-Box en Bose Sole 15

@Filip78 blij u dat is opgelost, wel een rare manier maar het kan veel mensen met bose helpen, want er waren er nog met uw probleem.

Jos

0 Likes
eddy5
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
De 3 wijzen! Primeur! Pageturner! It's your third party!

Tv-Box en Bose Sole 15

Ongelooflijk maar waar. Heb het getest en het werkt perfect. Thx.