Beantwoorden
Black-Dragon
Freshman Beetjesweter
Berichten: 10
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Tvbox probleem ism Philips 49PUS6101/12

Wanneer de tvbox de eerste maal opgestart is werkt deze perfect op deze tv (ondersteunt 4k uhd).

als de tvbox afgezet wordt ongeacht welke standby modus en deze opnieuw opgezet wordt valt het voor dat deze sneeuw weergeeft op het toestel. Het enige wat helpt is de HDMI uittrekken en opnieuw insteken, wat niet echt de bedoeling is om een HDMI te hotpkuggen.

 

uiteraard is de hdmi reeds vervangen en op andere poorten in de tv ingestoken. Alle mogelijke combinaties en instellingen zijn volgens mij reeds gecheckt. Ben de bezitter van 2 boxen, dus deze zijn onderling ook al gewisseld om uit te sluiten of het aan de tvbox zelf zou liggen.

 

Puur hypothetisch denk ik dat iets lis gaat met de handshake tussen de 2 devices. Mocht iemand hetzelfde ervaren, of moest ik toch nog een instelling kunen proberen dan verneem ik dit graag.

 

Alvast bedankt!

0 Likes
18 reacties
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Tvbox probleem ism Philips 49PUS6101/12

Vreemd voorval..

Vraag: is de tv Box aangesloten met de bijhorende kabels? (Cable kit tv box) UTP en coax is minder belangrijk maar de bijgeleverde HDMI kabel is specifiek 4K ondersteunend.

 

Signaal problemen of slechte verbinding mag je uitsluiten want de technieker moet dit op voorhand controleren en mag niet installeren bij slecht signaal.

 

Eens geprobeerd?: Resolutie aanpassen naar automatisch ipv 4K? Momenteel wordt er nog niet 4K uitgezonden maar er gebeurt wel een upscale, Netflix zend wel al 4K uit, probeer het zo eens

 

Andere oplossing: misschien iets aanpassen aan de instellingen van de televisie zelf? CEC/ARC/HDMI/UHD COLOR iets in die genre (weet niet wat je allemaal kan aanpassen bij Philips)

 

Wat je ook kan doen: testen met andere tv of eens gebruiken van iemand , denk dat dit zo wel zal werken en dat er ergens een instelling niet juist staat.

0 Likes
Black-Dragon
Freshman Beetjesweter
Berichten: 10
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Tvbox probleem ism Philips 49PUS6101/12

Is aangesloten met de bijgeleverde kabels. Beeldscherm heeft al op instellingen automatisch, 4k, 1080p en 1080i gestaan. Geen verschil. Wanneer deze voorvalt herkent hij de box als horizon. Switchen van source en dan terug op horizon zetten helpt niet. Easylink en ARC ondertussen uitgeschakeld zonder verschil.

kan zowizo zeggen dat het in combinatie is met de tv, en dus niet aan de box ligt (tenzij softwarematig). Op mijn hdmi 3 en 4 poort is uhd ook mogelijk op 60mhz maar ook daar zonder succes.

0 Likes

Tvbox probleem ism Philips 49PUS6101/12

ik heb natuurlijk geen philips, maar op mijn samsung had ik in het begin ook voor dat hij de tv box op twee plaatsen herkende, een rare naam condoo of zo, ik heb die 2 linken verwijderd van de tv en heb de tv manueel laten zoeken naar de tv box, de tv vond de tv box want ik had beeld en geluid, maar kende hem niet! ik kreeg dan niet het ikoontje van telenet maar heb het dan zelf de naam tv box gegeven

0 Likes
Black-Dragon
Freshman Beetjesweter
Berichten: 10
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Tvbox probleem ism Philips 49PUS6101/12

Tvbox word maar 1x herkent. Totaal geen idee meer waar dit aan kan liggen. Alle mogelijke setting combinaties zijn ondertussen wel gedaan denk ik... wachten op een firmwareupdate denk ik dan maar?

0 Likes