Beantwoorden
BVerhaeghe
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Complimentendag It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

Volume Sonos Amp via afstandsbediening TV-box

Hallo allemaal,

ik las al heel veel hier, maar vond nog geen sluitend antwoord voor mijn probleem:

Ik heb een vrij oude TV, zonder HDMI ANC uitgang, wel klassieke HDMI’s.

Deze TV is aangesloten via HDMI met de nieuwe Telenet TV-box en via Digital Audio Output met koppelstuk naar HDMI komt het geluid naar een Sonos Amp om zo naar m’n klassiek surroundsysteem te gaan.

Werkt allemaal perfect, enkel de afstandsbediening krijg ik maar niet gekoppeld om het volume te regelen (alle overige Telenet-opties lukken wel met de afstandsbediening). Het volume regelen moeten we nog steeds via de Sonos App doen op smartphone.

Sonos Amp koppelen via audio-instellingen op TV-box werkt niet.

Wie kan mij helpen?

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Volume Sonos Amp via afstandsbediening TB-box

0 Likes
6 reacties
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Volume Sonos Amp via afstandsbediening TV-box

0 Likes
Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 508
JACKPOT! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Volume Sonos Amp via afstandsbediening TV-box

@robatoras 

Hij wil de Sonos koppelen aan de AB van de TV-box.

@BVerhaeghe 

Dit zal niet werken zonder HDMI arc.

Dit gaat via CEC en CEC gaat enkel via HDMI. (zonder adapter-koppelstukken).

 

Wat misschien wel gaat werken? Heeft je TV een Digitale (of optische) output dan kan je vandaar naar de Sonos gaan.

Dus niet rechtstreeks van de TV-box naar de Sonos. Dan regel je het geluid van de TV met de AB van de TV box en neemt de Sonos dit over van je TV (als het goed is?).

0 Likes
Ex-Netweter
 

Volume Sonos Amp via afstandsbediening TV-box

Dit kan ook via infrarood.

Met een universele afstandsbediening is de code voor Sonos 3919.

Probeer eens manueel te koppelen met een versterker en vul "play" in als de Telenet TV-box om een modelnummer van Sonos vraagt.

0 Likes
BVerhaeghe
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Complimentendag It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

Volume Sonos Amp via afstandsbediening TV-box

@Santa : TV heeft een digitale audio-output, via die uitgang gaat momenteel m'n audiosignaal naar de Sonos Amp via HDMI input (na omzetting met koppelstuk van digitale audio naar HDMI).
Het geluid werkt dus, enkel krijg ik de afstandsbediening van de TV-box niet gekoppeld

@Ex-Netweter : het is geen Sonos Play, maar wel een Sonos Amp, ik deed al een poging om die te koppelen via "versterker" maar dat lukt mij niet.
Moet de Sonos AMP daarvoor op een speciale manier gekoppeld zijn met de TV-box?

0 Likes
Ex-Netweter
 

Volume Sonos Amp via afstandsbediening TV-box

Ik weet dat je een Sonos Amp hebt, maar in principe werkt de volumeregeling via infrarood afstandsbedieningen voor alle Sonos-toestellen identiek.

Probeer het, handmatig koppelen, kies Sonos en geef als modelnummer "play" in. (of "amp", als dat lukt)

De afstandsbediening werkt dan via infrarood, dus je moet de afstandsbediening naar de Sonos richten.

Als het niet zou werken, Sonos naar fabrieksinstellingen terugzetten en nog eens opnieuw proberen om de afstandsbediening handmatig te koppelen.

0 Likes
XWX
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Volume Sonos Amp via afstandsbediening TV-box

@Ex-Netweter 

 

Ik heb hetzelfde probleem... en PLAY werkt niet.

AMP ook niet.

Ik weet eigenlijk totaal niet welke modelnummer ik moet gebruiken.

0 Likes