Beantwoorden
kmichels
Experienced Meerweter
Berichten: 106
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

Waarom staan er 2 knopjes TV op de nieuwe AB ?

OK, ik weet dat het voor velen misschien een idiote vraag zal lijken...sorry daarvoor 🙂

 

Maar waarom staan er 2 knopjes met "TV" op de nieuwe afstandbediening ?

Ik weet dat ze iets anders doen, maar dit zorgt toch voor wat verwarring. Zo moeilijk kan het toch niet zijn

om 1 knopje een andere naam of icoontje te geven.

 

 

0 Likes
7 reacties
Ex-Netweter
 

Waarom staan er 2 knopjes TV op de nieuwe AB ?

@kmichels was me zelfs niet opgevallen, de 2 bovenste knoppen zijn aan of uitschakel-knoppen, alle andere zijn functieknoppen.

Jos

0 Likes
kmichels
Experienced Meerweter
Berichten: 106
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

Waarom staan er 2 knopjes TV op de nieuwe AB ?

@Ex-Netweter Ja, ik weet het 🙂   Maar die AB zit zo raar in elkaar.

Normaal heb je aan/uit knoppen en source knoppen bovenaan en heeft elke knop een duidelijk icoontje,

maar hier heb je 2 keer een "TV" knop en zit de source knop helemaal rechts beneden.

Het lijkt wel of die Chinese ontwerpers dachten : "laten we die Europeanen eens goed liggen hebben".

 

Het blijft raar, maar tja... het is niet echt een probleem he. (waarschijnlijk hadden die ontwerpers gewoon een pint teveel op toen ze aan de AB begonnen)

 

EDIT :  hoeveel afstandsbedieningen heb je al gezien met 2 aan/uit knoppen ?  Ik heb er hier een hele hoop liggen, maar geen enkele met 2 on/off knoppen. 

 

0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Waarom staan er 2 knopjes TV op de nieuwe AB ?

De linkerknop ZOU alleen de TV bedienen, de rechterknop TVbox en TV....

 

Het rode rechter knopje licht bij mij als ik het van de salontafel neem...

 

0 Likes
kmichels
Experienced Meerweter
Berichten: 106
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

Waarom staan er 2 knopjes TV op de nieuwe AB ?

@Theo2 Bij mij bedient de rechterknop alles : box, AV receiver en TV. 

En met de linker kan ik inderdaad ook de TV terug aanzetten... maar als ik dan de box aanzet, springt mijn TV weer af 🙂  LOL

 

 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Waarom staan er 2 knopjes TV op de nieuwe AB ?

@kmichels ge moet daar toch eens voor bellen misschien is er iets aan te doen.

Jos

0 Likes
kmichels
Experienced Meerweter
Berichten: 106
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

Waarom staan er 2 knopjes TV op de nieuwe AB ?

@Ex-Netweter  Ma nee... ik vind dat superhandig !   

Nu hoef ik geen tweede afstandsbediening te gebruiken voor m'n tv als de kleine op de playstation wil 🙂

 

Alleen : nooit vergeten de tv af te zetten als je op het andere topje drukt... anders is dat een heel gezever met op knopjes drukken op verschillende afstandsbedieningen.

 

PS : tenzij je met "ge moet daar toch eens voor bellen misschien is er iets aan te doen." bedoelde dat ik eens naar een speciale dokter moest gaan.   Geprobeerd : niks aan te doen !    🙂

Ex-Netweter
 

Waarom staan er 2 knopjes TV op de nieuwe AB ?

@kmichels ja het is wennen voor iedereen, en iedereen heeft ook niet dezelfde toestellen in gebruik, en wil er het zelfde mee doen.

Jos 

0 Likes