Beantwoorden
CDC
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your seventh party! It's your second party! It's your sixth party! De kop is eraf!

Bewaren van mail op server

Hallo, per toeval dit forum ontdekt.  

Mijn allereerste vraag hier : ik ben overgeschakeld naar Imap opdat mijn mails bewaard zouden blijven op de server.  Ik heb gemerkt dat, indien ik mijn mails open via Apple Mail, deze uit de inbox van mijn telenetwebmail verdwijnen. Kan iemand mij helpen met de juiste instellingen, indien deze er zijn ?

 

Thx

CDC

0 Likes
14 reacties
Gianni
Freshman Veelweter
Berichten: 148
De race is begonnen! Safespot Even demarreren... Warming up?

Bewaren van mail op server

Je zal een nieuw account in je mailprogramma moeten toevoegen als IMAP en dan je huidige verwijderen (na eventuele backup van je mails).

 

Onderaan kan je kiezen welk mailprogramma je hebt:

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/e-mails-versturen/

Snow Leopard en Maricks zijn de OSX versies. Meestal wijst het zichzelf wat uit.

 

0 Likes
CDC
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your seventh party! It's your second party! It's your sixth party! De kop is eraf!

Bewaren van mail op server

Dank je, maar ik vrees dat ik mijn vraag niet goed geformuleerd heb...

Ik was in de veronderstelling, dat je mail altijd op de server blijft staan, ongeacht of je je mail binnenhaalt of niet. Maar blijkbaar verdwijnt de mail van de server, als ik mijn mail open via mijn Mac Mail...

Of dien ik in de webmail een aparte map te maken, waarin alle mails bewaard blijven ?

 

Thx

CDC

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Bewaren van mail op server

Of anders in je huidige instellingen (POP3) de optie aanvinken dat je mails nog x dagen op de server moeten blijven. Op die manier kan je uw mails nog altijd opslaan zoals nu en blijf je ze hebben want ze staan op je PC.

Via Imap is het zo dat als je een mail verwijderd dit door de synchronisatie op al je toestellen wordt verwijderd.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
CDC
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your seventh party! It's your second party! It's your sixth party! De kop is eraf!

Bewaren van mail op server

Dus uiteindelijk blijft de mail op de server staan, tot je hem binnenhaald via je mail-programma.

Dank je.

 

CDC

0 Likes
Padalby
Professional Meerweter
Berichten: 143
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Laat de zon in je hart!

Bewaren van mail op server

Het grote verschil tussen POP3 en IMAP is dat bij het eerste protocol je kan kiezen hoe en waar je mails bewaart, bvb ophalen en toch laten staan op server voor bepaalde tijd, terwijl je bij IMAP altijd op server zelf werkt,

 

Indien je mail op server wil laten staan, gebruik je best  POP3

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Bewaren van mail op server

POP3 staat initieel ingesteld om van zodra de mail is binnengehaald deze te wissen op de server, maar dat kan je meestal aanpassen in het account.

Bij Imap blijft alles op de server staan en wordt er enkel gesyncroniseerd tussen de server en de verschillende clients.

Bvb Ipad, Iphone en server. Wissen in de IPad zorgt ervoor dat er gewist wordt op de server en op de Iphone.

zie afbeelding voor een geavanceerde POP 3 instelling.

POP3.PNG



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Gianni
Freshman Veelweter
Berichten: 148
De race is begonnen! Safespot Even demarreren... Warming up?

Bewaren van mail op server

Bij Apple Mail is het natuurlijk net een beetje anders 🙂

Op de supportsite van Apple kan je vinden hoe je dit instelt: https://support.apple.com/nl-nl/HT201855

Dat is als je écht POP3 wil blijven gebruiken.

 

Sowieso vind ik IMAP een aanrader en zou zelf nooit meer POP gebruiken.

Bij POP3 moet je per toestel mails als 'gelezen' markeren. Bij IMAP wordt dit automatisch gesynchroniseerd. Waar of wanneer je ook werkt, je folderindelingen, verplaatste mails, ... zullen altijd en overal gelijk zijn.

 

 

0 Likes
master-magic01
Freshman Veelweter
Berichten: 269
Nieuwe TV-theek? WOW! Even demarreren... Warming up?

Bewaren van mail op server

of je moet webmail gebruiken van telenet,dan blijven ze ook staan tot je ze zelf verwijderd.

0 Likes
ollanvoghelan
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Hoort wie klopt daar? Netjes! Mooi, mooi! Primeur!

Bewaren van mail op server

ik krijg mijn mail via IMAP

ik begrijp dat de berichten dan op de telenet-server blijven staan maar ook meetellen binnen je toegestane volume

als ik ze wis, dan blijven ze "doorstreept" daar staan

hoe moet ik die mails wisssen op de trelenerserver

kan iemand me dat uitleggen 

dank  

Tags (2)
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Bewaren van mail op server

Ik denk eerder dat dit kan ingesteld worden op uw mailclient. Als je ze daar wist dat ze ook op de server gewist worden.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Bewaren van mail op server


@Padalby@  schreef:

Het grote verschil tussen POP3 en IMAP is dat bij het eerste protocol je kan kiezen hoe en waar je mails bewaart, bvb ophalen en toch laten staan op server voor bepaalde tijd, terwijl je bij IMAP altijd op server zelf werkt,

 

Indien je mail op server wil laten staan, gebruik je best  POP3


Ik zou juist het tegenovergestelde zeggen.... 

Indien je mail op server wil laten staan, gebruik je best  IMAP. En zeker nergens POP3!

Indien je op 1 toestel een mailtoepassing instelt met POP3 en vergeet het aantal dagen hoog genoeg te zetten, zijn al je mails weg uit je inbox op de server. Bij mij staat op elk toestel en bij elke mailtoepassing IMAP als mailprotocol

 


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
ollanvoghelan
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Hoort wie klopt daar? Netjes! Mooi, mooi! Primeur!

Bewaren van mail op server

dank u , Freshman

wat bedoel je met mailclient ? 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Bewaren van mail op server

mailclient: bijvoorbeeld Thunderbird, outlook office. Kortom een programma die voor jou de mail ophaalt op de server. Ik noem nu die 2 omdat deze wat meer functionaliteit hebben dan de ingebouwde mailclient in windows 10 of de webmail zelf. Ik weet begot zelfs niet meer hoe die nu noemt.

Misschien is dit artikel nuttig: https://support.office.com/nl-nl/article/verwijderde-berichten-herstellen-wanneer-u-een-imap-account...



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Padalby
Professional Meerweter
Berichten: 143
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Laat de zon in je hart!

Bewaren van mail op server

Een degelijke mailclient zal/zou toch de optie moeten om de mails te laten zien, met de bijkomende optie deze te laten staan op server OF binnen te halen op de gekozen applicatie : maw pop3

pc met mailclient "the bat", verschillende mailadressen : pop3, alles weg op server OF keuze deze te laten staan.

apple ipad : imap, alleen lezen, gooi niets weg

android toestel : idem;

 

bijkomend op ipad : gedeeltelijk imap met idee later ophalen op pc, maw verdwijnt dan;

gedeeltelijk pop3, met oogpunt laten staan of deleten.

lijkt ingewikkeld, maar eens ingesteld, is er geen enkel probleem

0 Likes