Zoals de meesten die een eigen domein hebben intussen wel weten, stopt het doorverwijzen van e-mails naar adressen met een eigen domein volgend jaar.
nu liet ik gisteren door Telenet de aanpassingen doen aan dns records om mails gericht aan mijn adressen met eigen domein door te verwijzen naar iCloud (de juiste records worden gegenereerd door iCloud). Er is nu meer dan 24u gepasseerd en toch blijf ik een fout krijgen op mijn SPF-record.
iemand deze actie al laten doen toevallig met succes. Want er zijn toch wel enkele issues met aanhalingstekens en punten al dan niet plaatsen in de records. Zelf experimenteren wordt me door Telenet helaas niet toegelaten, dus ik zie niet wat ze precies hebben toegevoegd in c-name,mx of spf
ik ben dus aangewezen op e-mailen met de helpdesk, maar de heen- en weer-communicatie is beperkt. Ik ben dan ook maar een particulier klantje en geen businessklant.
Ik mis dus dit weekend sowieso elke e-mail, en kan pas maandag terug contact nemen …
grtz,
scOOb