Beantwoorden
Boterberg
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
It's your fifth party! Pionier It's your fourth party! It's your seventh party!

Error Email instelling android - Telenet

Bij het instellen van E-mail op Acer Liquid Jade (Android Kitkat) volgens de Telenet mobile configurator tool, bleef het 2de onderdeel van de SMTP server een handshake SSL error geven.

Na lang zoek en tot mijn verbazing werkte volgende workaround. Deze zou ik zeker in de mobile configurator opnemen!

 

Voor zover ik weet is dit een bug in de Android emailclient:
- vul bij de uitgaande email-server de juiste gegevens in
- backspace de username en paswoord die hij automatisch invult weg VOOR je het vakje require signin uitvinkt
- als het veld van username en paswoord leeg zijn, vink dan require signin uit

 

Plots verifieerde hij de instellingen en werkte alles.

0 Likes
2 reacties
Stijn
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Error Email instelling android - Telenet

Dat is inderdaad wel vreemd, @Boterberg. Ik geef het door aan de collega's, en laat het dan hier even verder nakijken. Welk E-mail programma heb je precies gebruikt op jouw smartphone?

Stijn

"The force is strong with this one"
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Sebas
Experienced Veelweter
Berichten: 298
WOW! Lees je nog iets anders? ;-) It's your ninth party! Even demarreren...

Error Email instelling android - Telenet

Hey @Boterberg, onze collega's hebben het verder kunnen onderzoeken en verder kunnen testen.  

 

Kun je  bij het instellen van de SMTP-server:in het veld: Beveiligingstype kiezen voor STARTTLS in plaats van de automatisch ingegeven SSL/TLS? Zo zal de error niet op mogen treden. 

 

Laat ons weten als dit ook voor jou werkt dan passen we onze website aan”

 

TIP: Indien een antwoord je geholpen heeft, vergeet dan niet om dit als oplossing te accepteren. Andere mensen met dezelfde vraag zijn dan sneller geholpen in de toekomst.