Beantwoorden
Ex-Netweter

Mailbox overzetten én mails behouden

Hallo, sinds jaar en dag zit mijn mailadres van Telenet onder de account van mijn ouders. Ik zou dit mailadres graag overzetten naar mijn eigen account. Ik weet wel hoe dit moet maar ik heb schrik dat al mijn mails die nu in Telenet Webmail zichtbaar zijn, zullen verdwijnen door deze overzetting. Klopt dit? Of kan ik deze mappen op de een of andere manier meenemen en dus ook al deze mails? Waar ik Telenet Webmail ook open, thuis, op mijn smartphone, op het werk, overal en op elk toestel kan ik aan deze mails en ik zou dit ook graag zo houden. Iemand een idee hoe dit kan?

Bedankt!

0 Likes
2 reacties
Petito
Professional Bijna Allesweter
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

als je ze overzet ben je ze kwijt

de mails een voor een doorsturen of en back up nemen van je mails.

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/telenet-e-mailadres-verplaatsen-naar-andere-telenet-mailbo...

misschien een optie 

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/hoe-kan-ik-items-delen-in-telenet-webmail/?

Petito | Ere-Krak
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Topic held(in)! Een echt antwoordkanon jij!

Andere mogelijkheid is de bestaande mails nog eens binnenhalen in Outlook office, live mail of een ander mail programma via een gewone POP3 account. Op die manier staan ze op je computer en gaan ze er niet meer af tenzij je ze wist op je computer. In Outlook staan die dan in een .pst file.

En dan volg je de gewone procedure om je bestaand mailaccount over te zetten.

Ik doe dit trouwens altijd. Ik haal mijn mails op de vaste PC binnen via POP3 met de instelling mijn mails nog een 10-tal dagen op de server te laten staan. Via smartphone en tablet maak ik een IMAP account aan.

Terloops, wie is er bij microsoft op het onzalige idee gekomen om hun maildienst outlook.com te noemen. Mijne outlook werkt niet meer???? Welke?  Outlook office of je outlook adres? Dan horen ze het in Keulen donderen.

Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes