Beantwoorden
Ex-Netweter

Outlook connectie via Telenet netwerk

Ik heb een probleem met het verzenden/ontvangen van mails ( telenet account, maar ook een werk account ) via Outlook, geïnstalleerd op m'n laptop. 

Wanneer ik Outlook opstart ( met de 2 accounts erin ) dan duurt het zéér lang eer er een verbinding met de server gemaakt kan worden ( het gele driehoekje blijft soms minuten staan ). Uiteindelijk komen de mails wel binnen, maar na een frustrerend lange tijd. Soms blokkeert Outlook volledig. 

Dit probleem stelt zich helemaal niet als ik geconnecteerd ben via een ander (draadloos) netwerk. Dus op een andere locatie verloopt alles perfect en zeer vlot. Ik heb het thuis ook geprobeerd meteen andere laptop, zowel draadloos als met kabel, en daar heb ik hetzelfde probleem. Met Ipad en gsm heb ik geen probleem.

Het IP adres is niet geblacklist.

Iemand een idee waar ik nog verder kan zoeken? 

Mvg

Tags (3)
0 Likes
1 reactie
igvfer
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Topic held(in)! Een echt antwoordkanon jij!

Outlook connectie via Telenet netwerk

Laat dit nu net hetzelfde probleem zijn dat er een kennis van mij heeft met zijn laptop met outlook office maar via proximus.

Noch bekabeld, noch draadloos gaat het zoals het hoort. Het komt zeer traag binnen. Via elke andere verbinding op hotel, andere plaats, winkel waar de laptop is gekocht komen de mails wel vlot binnen. Dus er mankeert niets aan de laptop.

Mocht er iemand de oplossing weten, we horen het graag.

Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes