Beantwoorden
Ex-Netweter

Probleem met uitgaande mail

Sedert een paar dagen heb ik een probleem met uitgaande mails op zowel Android als Thunderbird op Windows 10.

Configuratie is niet gewijzigd:

server: smtp.telenet.be

Poort: 587

Connection Security: STARTTLS

Authentication method: Normal password

User Name: s00****

Bij Windows vraagt Thunderbird bij het sturen mijn paswoord, na het invullen hiervan kom ik in een loop terecht. Bij het onderbreken van de loop, krijg ik

"Sending of message failed.
The message could not be sent using SMTP server smtp.telenet.be for an unknown reason. Please verify that your SMTP server settings are correct and try again, or contact your network administrator."

Bij Android (versie 5.1.1) en gelijkaardige reactie:

"Kan nie verzenden - Wachtwoord, gebruikersnaam of beveiligingstype (instellingen voor uitgaande berichten) verifieren voor Telenet.

Webmail van telenet werkt wel. Andere providers werken ook.

Iemand een idee ?

Alvast bedankt !

0 Likes
3 reacties
Area57
Freshman Bijna Allesweter
Applaus voor jezelf! Bye-bye Google, hello Yougle! Volop in the game! En wanneer slaap jij?

Je kan proberen om je wachtwoord eerst te wijzigen naar een ander wachtwoord via http://www.mijntelenet.be, en daarna  terug wijzigen naar jouw originele wachtwoord.

0 Likes
Ex-Netweter

Bedankt voor de reactie.

Echter wijzigen van het paswoord helpt niet. Reactie blijft hetzelfde....

0 Likes
WMA
Freshman Beetjesweter
It's your fourth party! It's your third party! It's your second party! It's your sixth party!

Probeer eens de instelling aan te passen in het veld server: uit.telenet.be  ipv smtp.telenet.be

server: uit.telenet.be

Poort: 587

User Name:xxxxxx

Authentication method: Normal password

Connection Security: STARTTLS

Grt,

0 Likes