Beantwoorden
PeterColpaert
Professional Weetjesweter
Berichten: 33
All I want for X-mas is YOU Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Wereld gedichtendag

SMTP error

Kan iemand hier mij helpen, want de helpdesk van Telenet is allesbehalve behulpzaam bij dit vreemde probleem.

 

Mijn echtgenote gebruikt Thunderbird (laatste versie) als client voor haar Telenet mail met IMAP.

 

Bij het verzenden van berichten krijgt ze sinds vorige week een foutmelding dat het aanmelden niet lukt.  Als ik hetzelfde probeer in Opera Mail, krijg ik van de SMTP server volgende foutmelding:

 

"De server antwoordde: 535 5.7.0 <email adres> account has been used for spamming - please contact abuse@telenet.be"

 

Belangrijk detail: via de webmail van Telenet werkt het versturen van mails wel.  Maar mijn echtgenote is Thunderbird gewoon en vindt de webmail maar niks.

 

De mail die ik naar het abuse adres stuurde om opheldering te vragen, gaf vanzelfsprekend een standaard niets-zeggend antwoord.

 

Via Facebook heb ik contact gehad met de helpdesk, die bleven volhouden dat het een client probleem zou zijn.

 

Vanmorgen heb ik in Thunderbird ingesteld om via een andere SMTP server (van mijn eigen domein host) te gaan, en dan werkt het wel.

 

Iemand enig idee hoe ik het kan oplossen zodat de mails toch via de Telenet servers gaan?

 

Bedankt!

 

Peter

0 Likes
2 reacties
Area57
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 583
Applaus voor jezelf! Bye-bye Google, hello Yougle! Volop in the game! En wanneer slaap jij?

SMTP error

Welke uitgaande smtp server, poort en beveiliging gebruik je ?

thundersmtp2.jpg

 

thundersmtp2.jpg

0 Likes
PeterColpaert
Professional Weetjesweter
Berichten: 33
All I want for X-mas is YOU Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Wereld gedichtendag

SMTP error

Ik gebruik de onderste instellingen: smtp.telenet.be met STARTTLS op poort 587.

 

Ondertussen al een dossier laten openen bij de helpdesk, maar die komen niet verder dan 'als het via de webmail werkt, dan moet je die maar gebruiken'.  Ze kunnen zelfs niet (laten) nakijken waar die error precies vandaan komt.  Voor hun is de zaak afgesloten.

 

Hier ben ik vanzelfsprekend niet tevreden mee...

0 Likes