Beantwoorden
digital-tenelet
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Smile! Vernieuwde Telenet Webmail? It's your eighth party! Mooi, mooi!

Volle mailbox

Hello iedereen.

 

Eén van m'n mailboxen is bijna vol. Wat kan ik doen, buiten deleten maar dat wil ik niet, om de mailbox leeg te maken teneinde m'n mailadres te behouden?

 

Graag hulp in deze.

 

Met dank en vriendelijke groet,

P.s. Ik werk de mail van Apple maar in veel mindere mate dan met de mail van Telenet. 

0 Likes
7 reacties
Niels
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 860
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Volle mailbox

Je zou een backup kunnen maken van al je mails en dan de mailbox leegmaken.


  Niels | Ere-Krak
  The burden which is well borne becomes light – Ovidius
    Passend antwoord gekregen? Duid het aan als “oplossing”. Een like mag ook natuurlijk! Disclaimer
0 Likes
MarcVIM
Professional Meerweter
Berichten: 179
Nieuwe TV-theek? BINGO! Warming up? De volle 100!

Volle mailbox

Als je een mail programma gebruikt zoals Outlook of Thunderbird, heb je een functie om oude mails te archiveren. Die worden dan in een apart archief mapje op je computer getoond, niet meer op de server. Dat maakt daar plaats vrij.

Als je een volle mailbox hebt is de kans groot dat je veel mails met grote bijlagen hebt. Meestal zijn dat foto's (mijn ervaring althans). De beste manier om daar mee om te gaan is het opslaan van die bijlagen buiten de mail. In de cloud en/of op je computer. En dan die bijlage uit de mail zelf te verwijderen. Een bijkomend voordeel is dan dat je die bijlagen bvb mooi georganiseerd in mapjes per onderwerp kan bewaren en niet telkens moet gaan zoeken ergens in de bijlagen van ergens een mail.

Mails zelf zijn meestal slechts enkele KB groot. Het zijn de bijlagen die de ruimte opsnoepen. Sorteer je mails eens op grootte om de schuldigen te vinden.

 

P.S.: Vergeet je 'verzonden mails' map niet want misschien ben je het zelf wel die je foto's of andere bijlagen zo kwistig rondstuurt. Haal die bijlagen best ook uit de mails: je hebt ze allicht toch buiten je mailbox al bewaard. In je (foto) bibliotheek vind je ze altijd gemakkelijker terug dan ergens in een mail.

0 Likes
digital-tenelet
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Smile! Vernieuwde Telenet Webmail? It's your eighth party! Mooi, mooi!

Volle mailbox

Hallo Niels,

 

Bedankt voor je hulp.

Het is mij niet direct duidelijk hoe je een backup kan maken van die (bijna) volle mailbox.

Bedoel je een backup van de mails op de Telenet-server?

En zo ja, hoe maak je daar een backup van.

Als je me kan helpen bij deze, nu al bedankt!

Vriendelijke groet,

El.

0 Likes
MarcVIM
Professional Meerweter
Berichten: 179
Nieuwe TV-theek? BINGO! Warming up? De volle 100!

Volle mailbox

Op welk soort toestel en met welk programma bekijk je je mails?

0 Likes
digital-tenelet
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Smile! Vernieuwde Telenet Webmail? It's your eighth party! Mooi, mooi!

Volle mailbox

Dit is een screenshot van de hoofding van de mailomgeving waar ik al mijn mails verstuur, ontvang en beheer.

Ik ben een Telenet-mail gebruiker van het eerste uur. Vandaar wellicht dat de 5 GB bijna opgebruikt zijn.

 

Graag wil ik mijn primair mailadres behouden.

Maar wat kan ik doen om enerzijds mijn mails te bewaren en anderzijds de mailbox leeg te maken.

 

Laat mij hopen op  de komst van een oplossing.

 

 

 

Telenet Webmail-2016-03-21 at 19.17.48.png

0 Likes
MarcVIM
Professional Meerweter
Berichten: 179
Nieuwe TV-theek? BINGO! Warming up? De volle 100!

Volle mailbox

Veel meer dan wat ik al vertelde kan ik niet toevoegen.

Webmail is nu niet direct de ideale wereld om een grote mailbox te beheren.

Zie ook: klik. Daar zegt men niet veel meer.

ALS je al zou overschakelen op een echt mailprogramma: activeer je Telenet account daarin als een IMAP inbox, geen POP3. Met IMAP zie je altijd en overal hetzelfde als wat er op de Telenet server staat want die zijn gesynchroniseerd. In zo'n programma heb je allicht de mogelijkheid om oude mails te archiveren (= van de server van Telenet weghalen, maar wel bewaren in een aparte map lokaal op je computer).

Zelf gebruik ik al mail sinds 1999 en mijn mailbox is 0,75GB 'groot'. Gewoon door die reusachtige bijlagen buiten mijn mailbox op te slaan en beheren.

0 Likes
charles1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your seventh party! It's your third party!

Volle mailbox

ontvang steeds bericht dat mijn mailbox bijna vol is , hoe maak ik die leeg?

0 Likes