Beantwoorden
maneblusser
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Goed gevonden! Leesclubje starten? Primeur! It's your fourth party!

agenda Telenet Webmail synchroniseren (bewerkbaar)

Is er een mogelijkheid om je agenda van je telenet webmail ook te synchroniseren met en/of een outlook.com (office 365) account of outlook op je desktop? Ik wil niet enkel synchroniseren zodat je de agenda kan zien, maar ook kunnen bewerken in outlook zelf.

0 Likes
4 reacties
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

agenda Telenet Webmail synchroniseren (bewerkbaar)

Ik heb dit een tijdje gedaan via een CalDAV plugin op mijn NAS, maar het was allemaal niet eenvoudig en ook niet gemakkelijk om te onderhouden. Dit is de tool die ik toen gebruikte: https://ical.gutentag.ch/index.html (maar nogmaals: het verliep via mijn NAS en niet rechtstreeks).

 

Hier staan ook een paar dingen besproken: https://www.netweters.be/t5/Suggesties/Caldav-en-carddav/td-p/23899

 

Ik heb toen geen manier gevonden om Outlook rechtstreeks aan de webmail kalender te koppelen


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
GlennR
Professional Weetjesweter
Berichten: 44
O dierbaar België.. On a roll... Happy New Year! Tien op tien!

agenda Telenet Webmail synchroniseren (bewerkbaar)

Hoi Maneblussers,

 

Zoals aangegeven in sommige topics zijn er problemen met de Caldav functionaliteiten van Webmail.

In dit topic gaat het er ook over --> link

 

Spijtig genoeg zitten er enkele bugs in de functionaliteit voor je kalender te syncen met andere software/provider. Als ik het goed begrijp word er wel aan gewerkt maar is het een werk van lange duur.

 

Zoals @BertXL aangeeft zijn er wel andere mogelijkheden maar deze vereisen eigen hardware zoals een NAS of ander cloudserver diensten.

 

Groeten,

 

Glenn

0 Likes
DanGer
Experienced Meerweter
Berichten: 94
It's your ninth party! Een bus vol! Topicwurm! Smile!

agenda Telenet Webmail synchroniseren (bewerkbaar)

Ik zou zeggen uw mailbox als IMAP installeren en niet als POP3

0 Likes
Skoopy
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your fourth party! It's your third party! It's your second party! De kop is eraf!

agenda Telenet Webmail synchroniseren (bewerkbaar)

Ik ben opzoek naar de specificatie om een Thunderbird (lightning kalender) te synchroniseren met mijn webmail.
Wat zijn de URL's voor Icalender of Caldav?
Welke credentials dien ik te gebruiken (User= email adres of de telenet user?)

 

Eventuele mogelijkheden om Outlook 2016 kalender te synchroniseren zijn ook welkom.

0 Likes