Beantwoorden
KaHa
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fifth party! Pionier It's your fourth party! It's your seventh party!

hoe kunnen mails verdwijnen?

Hi

ik hoop dat iemand hier ons kan helpen- de klantenservice weet het ook niet blijkbar. Er zijn nl al minimum 6 weken grote problemen met mails die verdwijnen. 

 

Situatieschets:

- thuis gebruik ik Live mail, inkomende mail staat op POP3, uitgaande op smtp (en ja alle poorten en instellingen staan juist, en ja we hebben ook al geprobeerd om de standaard poorten en zonder SSL beveiling te gebruiken, probleem blijft)
- elders kijken we enkel via webmail.

 

Soms lezen we dus mail via webmail en later als we deze thuis met de pop3 instellingen zouden moeten van de server halen, is hij verdwenen (hij komt dus niet binnen). Ook staat hij niet meer op de server als we gaan kijken via webmail.

Tevens valt het voor dat ik een "reply all" krijg van iemand en zie ik alzo dat ik voorgaande oorspronkelijke mail nooit heb gekregen. Ook krijg ik herinneringen  van zaken die ik in oorsprong nooit
ontvangen heb. Of ik krijg mails ineens helemaal niet (zoals bv van Ello Mobole, en dat gaf nooit een probleem voordien).

Er zit daar ook geen logica in, dus het is niet zo dat ik van bepaalde mailaccounts (hotmail bv) nooit mails ontvang en van andere wel. Het gebeurt dus dat ik van EXACT hetzelfde mailadres de ene keer wel en de andere keer  geen mail binnenkrijg.

 

Van de klantendienst kregen we enkele mails bv over hoe de instellingen moesten staan, als ik hun screenshots stuurde om te toten dat ze zo stonden en het probleem zich toch nog voordeed, kreeg ik de boodschap "Wil u graag verder helpen maar aangezien alle instellingen correct staan stopt het hier ongewild voor mij." Service!

 

En ahja, ik ging ook al met de pc naar een pc winkel ter controle waar men mij verzekerde dat er niets aan de mailsoftware of instelingen scheelde en het probleem helemaal bij telenet moest liggen. En dat was een telenet verdeler.

 

Ik hoop dat er hier iemand mij kan verder helpen.

alvast reuze bedankt!

0 Likes
7 reacties
Area57
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 583
Applaus voor jezelf! Bye-bye Google, hello Yougle! Volop in the game! En wanneer slaap jij?

hoe kunnen mails verdwijnen?

Op welke toestellen (smartphone,tablet, laptop, pc) kan je de e-mails ook lezen zonder webmail ?

 

0 Likes
Rikelectriek
Freshman Beetjesweter
Berichten: 9
All I want for X-mas is YOU Dag van de Chocolade Follow the reader, reader! It's your eighth party!

hoe kunnen mails verdwijnen?

Je moet met imap werken en niet met pop3 als je de mails op meer dan 1 toestel wil lezen. Dan verdwijnt er geen enkele meer.
0 Likes
KaHa
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fifth party! Pionier It's your fourth party! It's your seventh party!

hoe kunnen mails verdwijnen?

enkel op de laptop thuis, we halen de mails dus niet nog via een andere toestel vd server

0 Likes
KaHa
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fifth party! Pionier It's your fourth party! It's your seventh party!

hoe kunnen mails verdwijnen?

we willen ze niet op meerder toestellen lezen, en ik weet dat mocht ik dat willen, ik dan imap moet gebruiken. thuis gebruik ik pop3 omdat ik ze net vd server af wil halen

0 Likes
Red_Baron
Experienced Weetjesweter
Berichten: 26
All I want for X-mas is YOU Wereld gedichtendag Dat loopt vlotjes. Twee handen vol!

hoe kunnen mails verdwijnen?

Als het een beetje gecompliceerd wordt, staat Telenet gewoonlijk met de mond vol tanden.  Inderdaad, service! 

Waar is de goede oude tijd van de RTT.  Die mannen kenden tenminste hun job.  Wat je nu aan de lijn krijgt zijn gewoonlijk amateurs.  Armoe troef.

0 Likes
Area57
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 583
Applaus voor jezelf! Bye-bye Google, hello Yougle! Volop in the game! En wanneer slaap jij?

hoe kunnen mails verdwijnen?

Ik voel me vandaag wat lui, dus ik hoop dat de onderstaande website ook al kan helpen:

http://www.websonic.nl/pctips/windowsmail/windowsmail_kopieberichtachterlatenopserver.php

 

 

0 Likes
Stijn
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

hoe kunnen mails verdwijnen?

Lol @Area57, op een zondag mag je je zo wel voelen Smiley Knipoog Toch fijn om te zien dat je toch  deze pagina wil aanreiken.

Mocht dit een oplossing zijn voor jou @KaHa, laat je het dan even weten?

Stijn

"The force is strong with this one"
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes