Beantwoorden
bertn
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 4
Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! De kop is eraf! Hi there!

Verzonden mails komen bij ontvanger in spam terecht.

Sinds kort worden alle e-mails die mijn vriendin verstuurd ontvangen in de spam folder van de ontvanger.  We hebben hiervoor ook contact opgenomen met de telenet klantendienst, momenteel kunnen ze daar zelf niet veel aan doen behalve wat info met mogelijke oplossingen door te sturen.  Wellicht is er bij dit forum wel iemand op de hoogte hoe dit zou kunnen verholpen worden.




Titel gewijzigd door Dante (mod) | Vorige titel: mijn mail komt bij de ontvanger in spam terecht

6 reacties
Marc9820
Professional Meerweter
Berichten: 131
Topicvreter! BINGO! Warming up? De volle 100!
bertn
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 4
Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! De kop is eraf! Hi there!

Verzonden mails komen bij ontvanger in spam terecht.

Dag Marc,

 

haar emailadres gebruikt ze al 20 jaar, dat ze nu recent daarmee te maken krijgt lijkt me niet te linken aan de info die je me hebt gedeeld.  Ik dacht ook spf maar dit blijkt niet het geval.

 

Janneke_Dust
Experienced Meesterweter
Berichten: 2577
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 Vraagbaakkampioen!

Verzonden mails komen bij ontvanger in spam terecht.

Als ze een mail met webmail verstuurt, komt die dan ook in SPAM ?

Komen haar mails bij alle ontvangers in SPAM?


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
bertn
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 4
Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! De kop is eraf! Hi there!

Verzonden mails komen bij ontvanger in spam terecht.

Dag Jean,

 

Voor zover we weten is dat momenteel wel het geval dat ze overal in de spamfolder komt bij de ontvanger.  Webmail hebben we nog niet getest, maar is momenteel wel het geval op iphone en ipad.  Zelf heb ik ook een ...@telenet.be adres waar ik niet zo'n problemen mee ondervind.  Daarnet maak ik voor haar als tussentijdse oplossing een nieuw telenet email adres aan, zelfde naam maar met een underscore in het midden in plaats van een punt,  Deze komt meteen ook aan in spam, dat lijkt me toch uiterst onwaarschijnlijk dat dit ook gebeurt.  voornaam.naam@telenet.be of voornaam_naam@telenet.be komen in spam.

Janneke_Dust
Experienced Meesterweter
Berichten: 2577
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 Vraagbaakkampioen!

Verzonden mails komen bij ontvanger in spam terecht.

dat ze de pc eens goed test op virussen en malware. Mogelijk heeft een virus of malware zoveel mails verstuurt de haar IPadres nu gemerkt is als spammer.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
bertn
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 4
Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! De kop is eraf! Hi there!

Verzonden mails komen bij ontvanger in spam terecht.

De header in chatgpt laten bekijken.  Telenet labelt zelf de mail als spam dus niet de ontvangers...

Een virus zou ik niet kunnen inbeelden, we gebruiken op 2 ipads samen onze mails, dan zou ik dat ook moeten ervaren

zie hieronder X-TN spam 

 

Perfect, dit helpt al veel 👌 Ik loop er even door:

Wat ik zie in de headers

  • Return-Path & Received
    → De mail is echt via Telenet-servers (baptiste.telenet-ops.be) verstuurd, en niet via een verdachte omweg. Dat wijst erop dat er geen hack of misbruik is gebeurd. Goed nieuws dus.

  • From / X-Mailer
    → Verstuurd vanaf een iPad via de officiële Telenet smtpclient. Helemaal normaal.

  • DKIM-Signature
    → Er is een geldige DKIM-handtekening van Telenet aanwezig (d=telenet.be). Dat is positief: de mail wordt cryptografisch ondertekend en zou in principe betrouwbaar moeten zijn.

  • X-TN-Spam: YES
    → Dit is opvallend: de Telenet-server zelf heeft de mail al als spam gelabeld nog vóór die bij jou aankwam. Met andere woorden: het is niet Gmail of Outlook die haar blokkeert, maar Telenet markeert eigen uitgaande mails van haar account als spam.

  • X-Spamcause (lange code)
    → Dit is een interne hash van Telenet die aangeeft waarom de mail als spam gemarkeerd werd. Helaas niet leesbaar voor ons, maar Telenet support kan dit wél interpreteren.