25.379
netweters
|
156.397
antwoorden
|
21.155
vragen
|
Sinds kort worden alle e-mails die mijn vriendin verstuurd ontvangen in de spam folder van de ontvanger. We hebben hiervoor ook contact opgenomen met de telenet klantendienst, momenteel kunnen ze daar zelf niet veel aan doen behalve wat info met mogelijke oplossingen door te sturen. Wellicht is er bij dit forum wel iemand op de hoogte hoe dit zou kunnen verholpen worden.
Titel gewijzigd door Dante (mod) | Vorige titel: mijn mail komt bij de ontvanger in spam terecht
Dag Marc,
haar emailadres gebruikt ze al 20 jaar, dat ze nu recent daarmee te maken krijgt lijkt me niet te linken aan de info die je me hebt gedeeld. Ik dacht ook spf maar dit blijkt niet het geval.
Dag Jean,
Voor zover we weten is dat momenteel wel het geval dat ze overal in de spamfolder komt bij de ontvanger. Webmail hebben we nog niet getest, maar is momenteel wel het geval op iphone en ipad. Zelf heb ik ook een ...@telenet.be adres waar ik niet zo'n problemen mee ondervind. Daarnet maak ik voor haar als tussentijdse oplossing een nieuw telenet email adres aan, zelfde naam maar met een underscore in het midden in plaats van een punt, Deze komt meteen ook aan in spam, dat lijkt me toch uiterst onwaarschijnlijk dat dit ook gebeurt. voornaam.naam@telenet.be of voornaam_naam@telenet.be komen in spam.
De header in chatgpt laten bekijken. Telenet labelt zelf de mail als spam dus niet de ontvangers...
Een virus zou ik niet kunnen inbeelden, we gebruiken op 2 ipads samen onze mails, dan zou ik dat ook moeten ervaren
zie hieronder X-TN spam
Perfect, dit helpt al veel 👌 Ik loop er even door:
Return-Path & Received
→ De mail is echt via Telenet-servers (baptiste.telenet-ops.be) verstuurd, en niet via een verdachte omweg. Dat wijst erop dat er geen hack of misbruik is gebeurd. Goed nieuws dus.
From / X-Mailer
→ Verstuurd vanaf een iPad via de officiële Telenet smtpclient. Helemaal normaal.
DKIM-Signature
→ Er is een geldige DKIM-handtekening van Telenet aanwezig (d=telenet.be). Dat is positief: de mail wordt cryptografisch ondertekend en zou in principe betrouwbaar moeten zijn.
X-TN-Spam: YES
→ Dit is opvallend: de Telenet-server zelf heeft de mail al als spam gelabeld nog vóór die bij jou aankwam. Met andere woorden: het is niet Gmail of Outlook die haar blokkeert, maar Telenet markeert eigen uitgaande mails van haar account als spam.
X-Spamcause (lange code)
→ Dit is een interne hash van Telenet die aangeeft waarom de mail als spam gemarkeerd werd. Helaas niet leesbaar voor ons, maar Telenet support kan dit wél interpreteren.
blijkbaar staat de servernaam baptiste.telenet-ops.be als listed bij een 'blacklist check' op 2 blacklists al de rest is ok. Dus uiteindelijk of wat ik ervan begrijp is dat telenet zelf moet een delisting request indienen. Dus daardoor gaat telenet zelf bepaalde mails als spam raporteren wanneer het zelf aan de basis ligt 😅