Beantwoorden
Ex-Netweter

pop account op Iphone 4

Hey,

Vroeger was mijn mail op de Iphone ingesteld via pop account.  Door omstandigheden heb ik deze mail account moeten verwijderen en opnieuw moeten installeren.

Deze keer lukt het mij echter niet om dit met POP te doen maar enkel met IMAP.

Imap gebruik ik liever niet omdat ik de mails die ik op de Iphone verwijder wel nog graag om mijn Ipad/laptop heb.

Is er een mogelijkheid om toch nog pop te gebruiken of kan ik ergens instellen dat IMAP de berichten toch laat staan op mijn ipad/laptop?

0 Likes
3 reacties
igvfer
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Topic held(in)! Een echt antwoordkanon jij!

pop account op Iphone 4

IMAP is synchronisatie. Dat wil zeggen dat als je mails wist op apparaat 1 deze bij de volgende verbinding met het internet ook gewist worden op apparaat 2.

Eigenlijk klopt dat niet want de mails bliven op de server. Wissen op apparaat 1 betekent wissen op de server. De volgende keer als je verbind met apparaat 2 wordt deze terug gesynchroniseerd met de server en zie de gewiste  mail dus niet meer.

POP is downloaden van de mails op je toestel en wissen van de mails op de server (standaard) tenzij je instelt dat de mails ng X dagen op de server moeten blijven.

Dus wissen op het testel met een POP account betekent niet automatisch wissen op de server. Wissen op de server betekent niet automatisch wissen op het toestel met een POP account.

Dus aan jou de keuze hoe je dit doet. Maar ik vermoed dat je net zoals bij de nieuwe WIN 10 niet meer kunt kiezen voor een POP Account

Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter

pop account op Iphone 4

Het klopt inderdaad dat ik niet meer kan kiezen voor POP.  Standaard komt hij op IMAP en daar kan ik dus niets meer aan wijzigen.  Weet je toevallig waar ik kan instellen hoe lang de mails op de server moeten blijven staan, bij de account onder geavanceerd / inkomend instellingen staat deze optie er niet bij (op mijn Ipad met IOS9 dus wel)...

0 Likes
Padalby
Professional Meerweter
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Laat de zon in je hart!

pop account op Iphone 4

kan je niet pop3 configuratie invullen ?

Vermits dit verschilt van IMAP wordt zo onderscheid gemaakt, ik gebruik zo mails met pop3 instellingen op mijn ipad, laat mails gewoon staan op server, andere account met imap, beiden werken zoals het hoort....

Heb ook laatste versie van IOS

0 Likes