Beantwoorden
SXTC
Professional Meerweter
Berichten: 195
Nieuwe TV-theek? Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! It's your ninth party!

Zenderpakketten aanpassen aub

Beste;

 

Ik herrinner me nog toen ik als kind naar Tom & Jerry keek, en nog een paar zenders die steeds inbegrepen waren in het "kijk en luistergeld" pakket dat toen al 5000 bef of 125 euro was.

 

Nu plots blijkt dat deze zenders (waaronder dat van Tom & Jerry) plots in het 25 euro pakket van Play more zitten. Mijn kinderen kunnen dus plots niet meer kijken naar zenders die steeds gratis was, en word me verplicht te betalen voor films en series waar ik geen intresse voor heb...

 

Ik stel voor dat Telenet de klanten toelaat hun eigen zenderpakket samen te stellen.

Maak een menu aan in de digiteek waar alle zenders apart vermeld staan met de kostprijs ervan, en vraag gewoon een lichte activatieprijs van het zelfsamengestelde pakket zodat men niet te vaak veranderd en u er ook niet teveel hinder aan ondervind! Ook stel ik voor dat u met kortingen werkt, hoe meer zenders men neemt.. hoe meer korting men krijgt.

0 Likes
27 reacties
SXTC
Professional Meerweter
Berichten: 195
Nieuwe TV-theek? Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! It's your ninth party!

Zenderpakketten aanpassen aub

Ok, maar in dat opzicht irriteerd het me wel dat er een paar zenders zijn die ik wel leuk vind, maar ik moet verplicht 25 euro betalen voor Play more gewoon om die 3 zenders te kunnen bekomen...

Het gaat hier om 1 kinderzender (voor mijn kindjes uiteraard) en 2 volwassenen zenders (geen erotiek).

 

Waarom word me een verbod opgelegd om deze zenders te bekijken?

 

Als jouw theorie correct is en meer zenders betekend goedkoper, waarom dan niet gewoon mij  bijvoorbeeld de optie geven om een beetje meer te betalen en bv 3 zenders extra te krijgen?

Het is niet alsof het om sport, recente film, of erotiek zenders gaat.. het zijn maar dagdagelijkse zenders.

Het is vooral dat wat me irriteerd... men verplicht mij om 25 euro extra te betalen om die zenders te kunnen bekijken en indien niet is het alsof ik de pot op kan 😕

0 Likes
abba001
Professional Meerweter
Berichten: 120
De race is begonnen! Even demarreren... Warming up? BINGO!

Zenderpakketten aanpassen aub

vooral na 1 juli 2016 zo dat men weet welke zenders er (nog of bijkomen) bij play en play more  worden aangeboden

0 Likes
master-magic01
Freshman Veelweter
Berichten: 269
Nieuwe TV-theek? WOW! Even demarreren... Warming up?

Zenderpakketten aanpassen aub

er worden op een maand tijd 5 zenders verwijderd,

ben benieuwd welke er daarvoor in de plaats komen.

 

en enkele zenders zomaar toevoegen voor 1 persoon gaan ze niet doen,dan is hun aanbod dat ze hebben ook niet meer nodig,want als ze dat voor 1 doen dan gaan ze dat moeten doen voor al de rest ook en dan heb je weer het pakket probleem dat niet meer aanvaard word en niet meer verkocht.

denk niet dat zo simpel is als sommige denken.

0 Likes
SXTC
Professional Meerweter
Berichten: 195
Nieuwe TV-theek? Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! It's your ninth party!

Zenderpakketten aanpassen aub

men houdt zich wel bezig bepaalde zenders strategisch in een duur pakket te verzamelen, dus kort gezegt, de € komt voor de consument 😕

0 Likes
master-magic01
Freshman Veelweter
Berichten: 269
Nieuwe TV-theek? WOW! Even demarreren... Warming up?

Zenderpakketten aanpassen aub

Als die zenders zelf veel geld vragen aan telenet om door te geven moeten ze het ergens halen he 😉

0 Likes
Festamonium
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! It's your sixth party! De kop is eraf! Hi there!

Zenderpakketten aanpassen aub

Ik kan mij wel vinden in de redenatie van SXTC. Waarom meer betalen voor zenders die je niet bekijkt. Laten we eerlijk zijn. Van de standaardzenders die we ontvangen met een gewoon abonnement, hoeveel bekijken we er daadwerkelijk. Voor mijn huishouden komt dat op  15 zenders die wij al dan niet regelmatig bekijken.  Van de 70+ zenders. Zenders als PlattelandsTV, Njam of Ment zit ik niet echt op te wachten.

 

Voor de klant zou het waarschijnlijk veel interessanter zijn als er een kleiner standaardpakket aangeboden wordt, zoals vroeger en dat je dan een soort themapakketten bij kan bestellen. Natuurlijk dat levert niet zoveel geld op. Beter is een groot basispakket te nemen en daar meer geld voor te vragen. Beter voor Telenet natuurlijk.

 

Uiteindelijk zal Telenet wel moeten. We leven immers in een maatschappij waarbij alles steeds meer persoonlijk wordt. Reclames worden al aangepast aan de  persoonlijke interesses. Datzelfde geldt voor aanbieddingen op basis van eerdere bestellingen. Dus in de toekomst zullen we er ook wel naar toe gaan dat we zelf onze pakketten kunnen samenstellen.

0 Likes
mvd09111966
Professional Weetjesweter
Berichten: 163
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Zenderpakketten aanpassen aub

SXTC jij en vele anderen moeten ook eens eenmaal gaan inzien dat er nooit geen één operater zal gaan aan denken om voor iedere klant een appart lijstje op te stellen,  welke zenders hij nu graag wil zijn. Een klein voorbeeld. Jij ziet het nieuws op één , ik op VTM Master op NPO en Francois op een Franse zender en ga zo maar verder. Dan denk je toch niet dat men voor iedereen apparte lijstjes gaat maken. Dan moet een operator al goed zot zijn, om daar zijn tijd in te steken. Daarbij het is niet omdat jij één zender niet graag ziet jouw gebuur die niet graag ziet. De operator plaats een 70 tal zenders die over het gehele grondgebied beschikbaar en te bekijken zijn.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Zenderpakketten aanpassen aub

Je hebt 2 soorten publiek. Mensen die op het moment zelf willen kunnen zappen en uitkiezen  naar wat ze willen kijken en een ander soort publiek die zegt dat ze maar naar een beperkt aantal zenders willen kunnen kijken. En dat kan gaan van enkel VRT, over alleen Vlaamse of Franse of Engelse zenders.

Voor beide soorten publiek moet Telenet en bij uitbreiding de conculega's een aantal zenders in protefeuille hebben.

En de basiskosten om dit op de kabel te steken blijven hetzelfde en die moeten over zoveel mogelijk abonnees verdeeld worden.

Je betaalt nu ook maar €16.30 per maand voor de kabel met 26 analoge zenders. Voor hetzelfde geld krijg je er een 70-tal digitaal. En kom niet af met de huur van uw digibox of corder want die kan je ook kopen. Om TV te kijken moet je ook een TV kopen en dan is de €69 voor een CI+ of €99 voor een digibox maar een kleine meer uitgave.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
abba001
Professional Meerweter
Berichten: 120
De race is begonnen! Even demarreren... Warming up? BINGO!

Zenderpakketten aanpassen aub

allemaal  goed en wel, toch zijn er nog  meer dan  300 000 analoge kijkers bij telenet, al gaat het aantal telkens wel achteruit, en als bedrijf zou telenet in zijn eigen voeten schieten, om deze bijvoorbeeld te verplichten om allemaal te digitaliseren, dan laten ze het nog liever uitdoven

0 Likes
master-magic01
Freshman Veelweter
Berichten: 269
Nieuwe TV-theek? WOW! Even demarreren... Warming up?

Zenderpakketten aanpassen aub

zonder de mensen te rekenen die op hun hoofdtv digitaal kijken en nog 3 analoge tvs in huis staan bij kinderen,slaapkamer,enz.

die worden nooit mee gerekend,

het gaat enkel over anloge klanten zonder digitaal dus het klopt in feite niet die 300000,

zijn er veel meer waar men niet van weet.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Zenderpakketten aanpassen aub

We gaat toch niet moeilijk beginnen doen zeker. In Nederland is het analoog signaal op de kabel al jaren afgeschaft. In Duitsland ook. De stap moet toch eens gebeuren. En aan de prijs dat een nieuwe TV voor in de keuken nu kost inclusief een CI+ module kunnen ze niet klagen denk ik. De meeste oude kleine beeldbuis TV's die er nu nog staan hebben meer gekost dan 250 à 300 euro. daar heb je nu al een 26 inch voor.

En het is niet alleen voor de digitale TV dat ze het analoga zouden afschaffen. Het is ook nodig om bandbreedte vrij te maken voor Internet. Nu gebruiken ze ergens een 120 Mhz bandbreedte dat moet naar een kleine 400 Mhz gaan om de beloofde Gigabit snelheden te halen.

De overheid wil tegen 2020 geloof ik, het FM signaal afbouwen voor de grote landelijke zenders. Gaat er daar ook zoveel protest tegen zijn?

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
master-magic01
Freshman Veelweter
Berichten: 269
Nieuwe TV-theek? WOW! Even demarreren... Warming up?

Zenderpakketten aanpassen aub

bij ziggo zit er toch nog analoog op hun kabel,dus dat analoog weg is is fout 😉

en elke analoge kijker is een analoge kijker he of die nu een digitaal product hebben op een hoofdtv in de living of niet.

er zijn nog steeds mensen die geen digitaal willen omdat ze tevreden zijn met het vlaamse aanbod dat ze analoog hebben,of die er gewoon het geld niet voor hebben om digitaal te kijken.

iedereen pushen om digitaal te gaan is toch erg hard,is enkel in het voordeel van telenet in dit zijnde.

 

over FM zal er ook nog veel problemen zijn,

vraag eens in de straat aan de mensen wat DAB(+) is,meeste kennen dit niet en dat moet dan de vervanger worden voor FM.

in belgie gaat alles veel trager dan in omringende landen,en dat is omdat er veel zeggen,ogja,morgen is een nieuwe dag en dan zien we wel.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Zenderpakketten aanpassen aub

Als het goed werkt waarom zouden we het veranderen hé. Maar zo blijf je stilstaan. Telenet gaat willens nillens het analoge moeten eruit halen om bandbreedte vrij te maken voor Internet, VOIP en het groter aanbod aan digitale zenders en het aanbod video on demand. Zeker voor het publeik dat nu 3 en meer televisies in huis heeft.

Waarom denk je dat ADSL providers koorstachtig op zoek zijn naar oplossingen. Zij zitten al lang met een bottleneck zeker voor het TV aanbod. Zij kunnen hoop en al 40 to 50% van hun klanten meer dan 1 TV garanderen zonder afbreuk te doen aan hun internetsnelheden.

Waar vroeger in de keuken een TV stond van 36 cm staat er nu een vlakscherm van 80 cm. En dan kom je tot toestanden zoals de klant die komt omdat die TV toch echt geen mooi beeld heeft op dat kleintje van vroeger was dat toch beter.....



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes