Beantwoorden
BVBR
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party! It's your fourth party!

2 digibox op éézelfde coax

 Ik beschik over drie TV-toestellen. Ik heb tevens een NIU versterker. Eén tv is hierop aangesloten met een digibox. Deze tv functioneert perfect. De andere twee tv's zijn in serie aangesloten éénzelfde coax kabel. Zij zijn allebei uitgerust met een digibox. Het probleem is dat wanneer één tv opstaat de andere tv niet werkt. Hoe los ik dit het beste op. Het is niet mogelijk zonder zwaar breekwerk om een aparte coax te trekken naar iedere tv afzonderlijk. Bestaan er nieuwe coax inbouwdozen die hiermee weg kunnen of dien ik een tussenversterker te plaatsen aan de uitgang van de eerste tv van de twee? Of is er nog een andere oplossing misschien mogelijk?

0 Likes
17 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7791
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

2 digibox op éézelfde coax

Niet zoeken. DTV op een gesplitste of doorgeluste kabel lukt niet. Je kan enkel op de plaats waar de doorlussing gebeurt een versterker plaatsen. Dan komt er 1 kabel toe en vertrekt een apart signaal naar beide boxen. Wel een versterker gebruiken die 2-weg verkeer toelaat.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
BVBR
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party! It's your fourth party!

2 digibox op éézelfde coax

Bedankt voor de info. Ik had al een vermoeden dat je steeds met een sterschakeling moet werken, maar hoopte dat er misschien toch nog een andere oplossing was. Bijvoorbeeld het vervangen van de oude coax inbouwdozen van Niko te vervangen door nieuwe. Ik heb er gevonden op het internet van het merk Axing, bv BSD 21-10. Deze zijn digitaal, kan je aan elkaar rijgen en zij geven signaal door. Zou dit lukken? Indien niet, dan zal het toch een versterker worden.

0 Likes
Ex-Netweter
 

2 digibox op éézelfde coax

@BVBR het signaal moet versterkt worden en dat doet u ook niet met wat u voorstelt, misschien is er wel zoiets voor inbouw ?

0 Likes