Beantwoorden
Dume
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest!

Begin van brand digicorder

Afgelopen vrijdag viel tijdens het tv kijken onze digicorder plots uit na een kleine knal.

Bleek dat de stekker van de voedingskabel aan het smelten was waar hij in de digicorder gestoken was. Stekker was erg heet en gesmolten. Voeding zelf gaf nog steeds stroom. Ideaal voor het begin can brand !! Ik mag er niet aan denken dat dit bij afwezigheid zou gebeuren, met alle catastrofale gevolgen vandien.

Digicorder ´s anderendaags omgeruild, maar mijn vertrouwen in deze hardware heeft een stevige deuk gekregen.

Effe gegoogeld en ben blijkbaar niet de eerste.

20221001_093535.jpg

20221001_093604.jpg

0 Likes
2 reacties
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2703
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Begin van brand digicorder

Bij mijn laptop heb ik dat voorgehad de stroomadapter gaf een knal na 7 jaar gebruik defect ( mijn mama heeft ook voor gehad op haar laptop )

differentieelschakelaar zetten me 2 min zonder stroom  zou de elektrische installatie laten na zien tip

Nieuwe stroomadapter besteld was weer in orde

 

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Begin van brand digicorder

@Dume 

Elk toestel aangesloten op zowel netspanning als batterijen kunnen in brand vliegen. Zelfs droogkasten, tvs, je zekeringkast, je gsm, je wagen (zowel gewone als zeker electrische motors) noem maar op. Niets geeft 100% veiligheid, ook al koop je het duurste van duurste, niets is onfeilbaar.

Als je bv smartphone oplaad en deze vliegt in brand/ontploft (wat over de wereld veel voorkomt) kan mss je differentieel afspringen, maar daardoor gaat zeker niet de brand stoppen. Een kennis van me is voor meer dan 90% verbrand (meer gesmolten eigenlijk voor cru te zeggen) door een gewoon domweg klokradio op zijn nachtkastje dat in brand vloog en de vonk is op zijn matras geslagen.

Gewoon alles altijd eens goed checken op schade of overdreven hitte toestel of kabel, afstoffen, verluchting in in ere houden, vb filters droogkast regelmatig schoonmaken en bv nooit iets opladen uit het oog zoals gsm/fiets/wagen (best nooit tijdens slapen) Dat is het enige dat je zelf in hand hebt, al derest is jammer genoeg overmacht.

 

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.