Beantwoorden
PB
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
It's your fifth party! Pionier It's your fourth party! It's your seventh party!

CI kaart

Wij hebben sinds eind juni een ci+ kaart,alle zenders krijgen we  alleen is er na een tijdje als we tv kijken(en maakt niet uit op welke zender)alsof de kleuren samenvloeien voor een paar seconden.Is dat normaal als men met een cikaart kijkt?Het is irritant 😞 we hebben al vanalles geprobeert maar het blijft zo,Graag een antwoord erop .MVG 

0 Likes
4 reacties
Sebas
Experienced Veelweter
Berichten: 298
WOW! Lees je nog iets anders? ;-) It's your ninth party! Even demarreren...

CI kaart

Hierbij een bulp voor @PB, is er iemand met tips of uitleg hoe hij het beste gebruik kan maken van de CI+ module? Alvast bedankt voor de hulp. 

 

TIP: Indien een antwoord je geholpen heeft, vergeet dan niet om dit als oplossing te accepteren. Andere mensen met dezelfde vraag zijn dan sneller geholpen in de toekomst.

0 Likes
Yamakasi
Experienced Meerweter
Berichten: 105
Nieuwe TV-theek? Even demarreren... Warming up? BINGO!

CI kaart

Wss ondervind je blokking, blokking kan zich voordoen op 1 bepaalde frequentie of meerdere frequenties. Voor digitale tv is het belangrijk dat je binnenhuis bekabeling perfect is.

Gebruik geen splitters, enkel afgeschermde coax, bricolage connectors of onnodige versterkers.

 

Indien het probleem zich continu of vaak voordoet kan je de tv met ci+ module is proberen te verplaatsen naar een tv aanluiting waar je zeker van bent dat die ok is (bv die van je digicorder), indien het probleem zich hier niet voordoet ben je zeker dat er een bekabelings probleem is.

 

Zelfs een coax snoer van 1.5m kan defect gaan alsook de tuner van de tv, eigenlijk moet je stap voor stap alles nakijken. 

 

Slechte coax is meestal zeer soepel (weinig koper), de stijvere kabels zijn de betere.

Ook de zo gezegde "gold plated" kabels zijn rommel.

 

Hier zijn enkele vb van slechte connectors/splitters:

atv splitter.jpg

connector-1.jpg

schroefconnector.jpg

schroefconnectors.jpg

tussenstukje.jpg

 

0 Likes
LM1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
TV-box / TV-app / telenttv.be It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party!

CI kaart

Wij hebben in ons appartement in de slaapkamer een tv hangen met een ci+ kaart. Dit werkt technisch prima. Tot mijn verbazing  echter kan ik in mijn bestaand telenet abonnement (full option) met oa playsport en playmore niet naar de 200 (playsport) en 300 (playmore) kijken TENZIJ er  extra wordt betaald. Waarom kan dit niet gewoon in het servicepakket zitten waarvoor ik nu al betaal, temeer omdat ik al extra heb gedokt voor de ci+ kaart?

PS Digibox in slaapkamer is niet mogelijk door plaatsgebrek en geen internet verbinding.

0 Likes
master-magic01
Freshman Veelweter
Berichten: 269
Nieuwe TV-theek? WOW! Even demarreren... Warming up?

CI kaart

omdat extra zenders enkel werken als je 2de toestel interactief is en dus connectie maakt thuis,

is om geen zwartkijken tegen te gaan,dat iemand bv zijn ci module bij iemand anders in de tv steekt en zo die extra zenders kan kijken zonder te betalen.

enige oplossing is dus ofwel extra betalen ofwel een digibox met utp kabel in de 2de kamer zetten,anders gaat niet.