Beantwoorden
Dannyke
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Happy New Year! Primeur! Pageturner! It's your second party!

Digibox achter eigen router en switch

Hallo, ik heb hier al veel onderwerpen over gelezen, maar geneen die specifiek is voor mijn situatie.

Ik heb momenteel volgende setup:

Telenet Wifi Router:

port 1: digicorder

port 2: naar managed switch

port 3-4: andere HW

 

Managed switch:

port 1: naar simpele switch

port 2-8: andere HW

 

Simpele switch:

port 1: DigiBox

port 2-5: andere HW

 

De Digicorder en Digibox werken correct. Echter wil ik nu een eigen router plaatsen aan de DMZ poort van de telenet router. De digicorder kan dan nog steeds rechtstreeks op de telenet router. De managed switch zal op deze eigen router komen. De andere Digibox kan niet anders bekabeld worden dan zoals aangegeven in het schema. Dus via de 2 switchen en de nieuw te plaatsen eigen router naar de telenet router. De vraag is nu of er een configuratie bestaat zodat de Digibox correct interactief blijft werken ?

De bekabeling is zoals hij is en kan ik niet meer veranderen.

Ik heb al gelezen over een IPTV instelling op een bepaalde poort, maar als daarchter nog 2 switchen zitten met nog andere apparaten, hoe zit dat dan?

0 Likes
4 reacties
Petervdq
Professional Weetjesweter
Berichten: 30
π-DAY! Alles op zijn plek! YEAH! CAPSLOCK DAY! Hoort wie klopt daar?

Digibox achter eigen router en switch

@Dannyke Ik denk dat zolang de digicorder een verbinding heeft van VOOR uw eigen router er geen probleem is,als hij vertrekt na uw eigen router is interactiviteit niet meer mogelijk.Ik ben ook geen pro in die dingen maar hier thuis werkt alleen voor eigen router en niet erachter.

mvg

0 Likes
MarioD
Freshman Meerweter
Berichten: 52
Warming up? Al 25 duimen! Goed bezig! YEAH! CAPSLOCK DAY!

Digibox achter eigen router en switch

@Dannyke

Van het moment dat je een eigen route gebruikt en de stb hierna aansluit,  zal de stb geen correct IP-adres meer krijgen. Dit kan je niet instellen in je eigen route.  Indien je geen ander opstelling kunt maken kan je nog altijd kiezen voor de  powerline. Met een snelheid van min. 40 mbps heb je hiermee voldoende om eventueel je opnames te delen. Je kunt een gratis WiFi powerline booster bekomen bij Telenet als eerste booster. Hopende  je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd  Mvg. Repairtech..

Tln R.tech.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Digibox achter eigen router en switch


@Dannyke@  schreef:

Ik heb al gelezen over een IPTV instelling op een bepaalde poort, maar als daarchter nog 2 switchen zitten met nog andere apparaten, hoe zit dat dan?


Je moet er er altijd voor zorgen dat je Digicorders rechtsteeks verbonden zijn met de Telenet router. Dus zonder enige andere router. Switchen zijn geen probleem.

Je krijgt dan een dergelijke opstelling zoals hieronder.  Op je eigen router moet je dan een poort rechtstreeks laten spreken met de Telenetrouter. IPTV of pass trough of hoe ze het ook noemen. Na dat poortje kan je een switch plaatsen en daarop dan tot max. 4 Digiboxen aansluiten, bedraad of eventueel met powerline. Het ziet er naar uit dat je zult moeten gebruik maken van powerlines voor 1 van je boxen.

 

opstelling2.jpg



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Dannyke
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Happy New Year! Primeur! Pageturner! It's your second party!

Digibox achter eigen router en switch

Het heeft enige tijd geduurd maar ik heb een oplossing gevonden voor mijn setup waar ik geen powerline modems voor nodig heb maar gewoon kan gebruik maken van de bestaande infrastruktuur.

De oplossing zijn VLAN's en niet op de manier zoals hier vaak kan teruggevonden worden over IPTV, maar gewoon een simpel VLAN op layer 2 van de switchen/router. De inspiratie hiervoor heb ik hier gevonden: http://www.niek.be/2016/03/17/interactive-television-with-openwrt-telenet-digicorder-behind-your-own...

Vermits ik zelf ook OpenWrt draai op mijn router kon ik dit allemaal vrij simpel instellen.

Veel succes voor degenen die dit ook willen proberen.