Beantwoorden
Dan2
Professional Beetjesweter
Berichten: 12
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Digicorder Inhome IPadres veranderd vanzelf?

Mijn telenet modem (Wireless modem 3.0 (DOCSIS)) gebruik ik als DHCP server en deze deelt adressen uit in de 192.168.0.0 range

.

Ik heb 2 digicorders die via powernet adapters zijn aangesloten op de Telenetmodem

 

probleem is dat één van de digicorders zichzelf (?) soms het inhome adres 192.168.7.61 geeft en daardoor kan ik dus de opnames van de andere digicorder niet meer zien.

Als ik deze herstart met behoud van opnames, dan komt die wel terug naar 192.168.0.61, en werkt alles.

 

ik kan zelf geen vast IP toekennen aan een digicorder jammer genoeg.

ik heb geen andere DHCP servers in mijn netwerk...

 

heeft er iemand een idee hoe dit komt en hoe ik het kan voorkomen dat dit gebeurt ?

 

dankje

 

0 Likes
10 reacties
Petito
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 869
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Digicorder Inhome IPadres veranderd vanzelf?

ook voorgehad

het zou liggen aan mn pwl lines - nieuwe gekocht , probleem terug

dus lag n iet aan de pwl

nadien modem laten vervangen, probleem opgelost;

 

  Petito | Ere-Krak
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Dan2
Professional Beetjesweter
Berichten: 12
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Digicorder Inhome IPadres veranderd vanzelf?

 

Telenet ook via mail gevraagd.

Volgens de helpdesk medewerker is het omdat mijn 2 digicorders op dezelfde powernets zitten als de computer...

ik snap niet waarom dat een probleem zou zijn en vooral waarom slechts één digicorder dat probleem dan zou hebben en de andere niet. Ze zei dat dat komt omdat de ene misschien dichter bij de modem staat dan de andere...?

ik zei ook dat ik niet snap waarom er dan een IP gegeven wordt uit een andere range (192.168.7.61) als er geen enkel ander toestel dan de telenet modem als DHCP werkt...

 

na even over en weer discussieren stelde ze voor een technieker te sturen, die komt volgende week.

'k ben benieuwd...

0 Likes
Petito
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 869
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Digicorder Inhome IPadres veranderd vanzelf?

die gaat zeggen dat het de powerlines zijn

maar het is de modem zeg ik u ....  🙂

  Petito | Ere-Krak
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Yamakasi
Experienced Meerweter
Berichten: 105
Nieuwe TV-theek? Even demarreren... Warming up? BINGO!

Digicorder Inhome IPadres veranderd vanzelf?

Je kan altijd even een lange utp kabel naar die digicorder leggen om te zien welk ip hij dan krijgt, normaal delen powerlines geen ip's uit, je kan ook een laptop aan de utp van die powerline  hangen en is kijken welk ip die krijgt. Welke powerlines gebruik je juist?

0 Likes
Dan2
Professional Beetjesweter
Berichten: 12
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Digicorder Inhome IPadres veranderd vanzelf?

ik gebruik Devolo powerlines 650+.

& inderdaad die delen geen IPadressen uit, die komen van de Telenet modem.

 

 

0 Likes
Petito
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 869
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Digicorder Inhome IPadres veranderd vanzelf?

rechtstreeks op de modem gaat steeds werken, tech bij mij thuis ook gedaan , daarom geen probleem en lag het aan mijn pwl 

nieuwe gekocht en terug hetzelfde probleem

nieuwe tech , modem vervangen en probleem was opgelost

  Petito | Ere-Krak
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Yamakasi
Experienced Meerweter
Berichten: 105
Nieuwe TV-theek? Even demarreren... Warming up? BINGO!

Digicorder Inhome IPadres veranderd vanzelf?

Toch wel vreemd dat er zomaar ineens ip's van een andere range worden uitgedeeld, als petito het als is meegemaakt heeft en een nieuwe modem heeft het probleem opgelost kan je dat natuurlijk is proberen.

 

Het enige waar ik nog aan zou denken is dat je powerlines verbinding maken met powerlines van één van je buren, dit lijkt mss onmogelijk maar het kan! Devolo heeft een tools waarmee je de powerlines kan monitoren en configureren, google is "devolo cockpit"

Je kan ook de powerline die met je modem verbonden is een tijdje wegnemen en is kijken of hij dan nog eventueel een ip krijgt van een andere dhcp server

0 Likes
Dan2
Professional Beetjesweter
Berichten: 12
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Digicorder Inhome IPadres veranderd vanzelf?

Telenet technieker is gisteren geweest, heeft alles getest en vindt geen oorzaak/reden

 

Hij heeft de Telenet repeater vervangen (moest ie zowiezo doen) en we hebben de powerlines eens opnieuw gesynched met elkaar.

 

We hebben ook een router die ik als switch gebruikte vervangen door een gewone switch (voor alle duidelijkheid die router deed geen DHCP, dus dat was niet de oorzaak, maar om zeker te zijn)

 

we volgen het op om te kijken of het nog voorvalt.

 

 

0 Likes
Yamakasi
Experienced Meerweter
Berichten: 105
Nieuwe TV-theek? Even demarreren... Warming up? BINGO!

Digicorder Inhome IPadres veranderd vanzelf?

Wat bedoel je met telenet "repeater"? Ik dacht dat telenet geen repeaters verkocht?

Om nu toch zeker te zijn zou ik mijn laptop even met utp aan dat oud routerke hangen voor is te kijken of hij een ip krijgt of niet 🙂

0 Likes
DAD033
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Vernieuwde Telenet Webmail? Leesclubje starten? It's your fifth party! Primeur!

Digicorder Inhome IPadres veranderd vanzelf?

is het bij jullie opgelost?

hier het zelfde probleem .

 

telenet modem  - switsch aangesloten 1 digicorder en 1 digibox

telenet modem - switch voor computernetwerk

ip adres gewijzigd van 192.168.0.X naar 192.168.4.X

digibox neemd 4 over en digicorder wijzigd deze telkens na 1/2 dag naar 0

als ik de 4 wijzig naar 0 geen probleem met digicorder en digibox en werkt het perfect maar dan heb ik enorm veel internet onderbrekingen op computer netwerk. sites worden niet meer weergegeven server probleem.


@Dan2 schreef:

Mijn telenet modem (Wireless modem 3.0 (DOCSIS)) gebruik ik als DHCP server en deze deelt adressen uit in de 192.168.0.0 range

.

Ik heb 2 digicorders die via powernet adapters zijn aangesloten op de Telenetmodem

 

probleem is dat één van de digicorders zichzelf (?) soms het inhome adres 192.168.7.61 geeft en daardoor kan ik dus de opnames van de andere digicorder niet meer zien.

Als ik deze herstart met behoud van opnames, dan komt die wel terug naar 192.168.0.61, en werkt alles.

 

ik kan zelf geen vast IP toekennen aan een digicorder jammer genoeg.

ik heb geen andere DHCP servers in mijn netwerk...

 

heeft er iemand een idee hoe dit komt en hoe ik het kan voorkomen dat dit gebeurt ?

 

dankje

 


 

 

iemand raad??

 

mvg

0 Likes