24.890
netweters
|
153.420
antwoorden
|
20.812
vragen
|
Ik heb vandaag mijn digitale tv stopgezet,
nu heb ik email gekregen om digicorder terug te sturen of binnen te brengen, als restwaarde staat er 0 euro.
dien ik die dan alsnog terug te sturen of kan ik die evengoed naar recyclage park brengen?
alvast bedankt.
Titel gewijzigd door DeMMi (mod) | Vorige titel: digicorder restwaarde 0
Ik begrijp heel goed wat jullie willen zeggen
Maar dan ga je nog een tijdje toestellen door geven gratis of tegen een kleine vergoeding
dat is niet de bedoeling
Het is de bedoeling dat de toestellen uit gebruik gaan niet terug in gebruik gaan ook al waren het huur toestellen
En ze langzaam afbouwt worden
Je ziet dit duidelijk in Nederland daar bouwen ze alles af op vraag van de klant je kan een bakje krijgen als wil maar moet niet
Deze weg zie elk land volgen
https://www.kpn.com/televisie/smart-tv-app
da's goed als je al een smart tv hebt, een app
maar op de app zit bbc enzo niet en nog enkele zenders, ik las onlangs de zenderkaart waar dit instaat
dus een decoder heeft meer te bieden
mijn onderliggend is dat telenet liever heeft dat iedereen een decoder huurt als ze die zenders ook willen op extra toestellen, natuurlijk, de tv box ip is niet te koop zoals de digicorder vroeger was, om maandelijks wat te besparen
bij velen, smart tv , of niet , is de kijkervaring ook beter met een aparte decoder dan met een app erop denk ik , van eenvoud en gebruiksgemak
nu momenteel de huur van één decoder is inbegrepen, en op andere toestellen kan je de app installeren of een extra decoder huren
vroeger kon iemand meer dan 1 kooptoestellen hebben als je meer dan 1 tv toestel hebt thuis, en dus meer schermen zonder extra huur of app
maar, in gevallen dat mensen een defecte koopdigicorder hebben,( als 2de toestel of niet) en deze willen vervangen door eenzelfde vanop de 2dehandsmarkt
dan kan dat technish toch nog actief gemaakt worden, zij het dan maar tot tv helemaal over ip is en niet meer over coax, om hun extra tv's met decoder gratis te houden
De oudere apparaten verbruiken wel meer electriciteit enzo, maar dit zal nog steeds minder zijn dan het huren van een nieuwere apparaat van telenet, per maand
huren van extra apparaten wat kan ,maar dus niet verplicht hoeft te zijn dit gratis alternatief beschikbaar,
zij het duswel enkel voor diegenen met nog geen tv box, want combineren van de 2 systemen gaat technisch niet
of dit tweedehandse apparaat nu een kooptoestel was, of een toestel met betaalde restwaarde, maakt voor de activering toch geen verschil
velen in die situatie zijn ook al jaren trouwe klant
als telenet zou zeggen registeren van afbetaald toestel , ter vervanging van een defect dat gaat niet meer,
is het omdat ze die 5 euro, per maand huur voor een nieuw extra model echt willen van me tegenover vroeger, en niet willen dat die 2dehands toestellen nog verder een tweede leven krijgen
niet omdat het technisch ( zij het dan ook maar nog voor een aantal jaren maximum tot dvbc stopt) niet kan