Beantwoorden
Steven3
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! It's your first party! Hi there!

Digitale tv achter 2de router

Hallo,

 

Situatie: ik heb net een linksys velop (2pack) rechtstreeks aangesloten op mijn telenet modem. In de andere vrije poort van mijn hoofd node zit een switch waar mijn digicorde op zit. 

Probleem is dat mijn linksys velop een dhcp gebruikt en ik dit niet kan uitschakelen waardoor mijn digicorder de info krijgt van mijn router en niet van de telent router. Het enigste wat ik zou kunnen aanpassen (maar weet niet hoe en of dit helpt) is de optie gebruiken in mijn router voor een vast ip adres, maar dan moet ik volgende gegevens invullen: ip4 adres internet, subnetmasker, standaardgateway en DNS 1. Kent iemand hier iets van wat ik moet invullen en of dit het probleem gaat oplossen?

Wat ik ook kan aanpassen is poortinstellingen met 3 opties, 1 poort doorschakelen, poortbereik doorschakelen of poortbereik activeren.

Wie kan mij helpen?

 

Gr Steven

0 Likes
9 reacties
WBLimburg
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party! Pionier

Digitale tv achter 2de router

Je kan een digibox of digicorder helaas nooit achter een eigen router gebruiken. Enkel de router die in de Telenet Wireless Modem zit voorziet de setopboxen van een correct IP ect, en sluit deze uit van zijn eigen DHCP range. (Als Telenet Wireless Modem het MAC-adres van een digibox of digicorder herkent, krijgt deze een IP van de Telenet servers en niet van de router in de modem zelf).

 

Kan je je digicorder niet (eventueel door er een switch tussen te zetten voor extra poorten) rechtstreeks aan je modem hangen?

 

Succes!

fbackelj
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! Primeur! It's your fourth party! It's your third party!

Digitale tv achter 2de router

Dat klopt niet helemaal. Als je je router zo kan instellen dat die voor een bepaalde poort gewoon als switch werkt, dan kan het wel lukken. Maar mogelijks moet je dan wel andere firmware op je router zetten.

 

Ik heb dat vroeger zo gedaan met een Linksys router en de OpenWRT firmware en dat werkte perfect. Er zijn nog andere alternatieven, zie o.a. hier: http://www.makeuseof.com/tag/top-6-alternative-firmwares-router/.

 

Op deze manier hoef je geen extra switch te plaatsen tussen de router... 

WBLimburg
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party! Pionier

Digitale tv achter 2de router

Bedoel je dan dat één van de LAN-poorten van je eigen router gaat functioneren als een extra WAN poort (en er dus een "virtuele" switch is tussen biede WAN-poorten)? In ieder geval blijft je Digibox/Digicorder dan wel zijn IP-van de Telenet servers krijgen en niet van je eigen router.

0 Likes
fbackelj
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! Primeur! It's your fourth party! It's your third party!

Digitale tv achter 2de router

Zoiets ja. Je zet als het ware twee VLANs op, eentje waarop je DHCP opzet en eentje waar je het afzet. Hier staat een goede uitleg: http://www.niek.be/2016/03/17/interactive-television-with-openwrt-telenet-digicorder-behind-your-own...

0 Likes
WBLimburg
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party! Pionier

Digitale tv achter 2de router

Interessante uitleg!

0 Likes
ChristopheCvr
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Digitale tv achter 2de router

De wijze van niek is leuk om te lezen. Jammer genoeg is dit enkel toepasbaar inden je een telenet modem/router hebt the nieuwe HGW . Als je met enkel de telenet modem zit,  type 24*8 DOC 3 EMTA(DOCSIS) is de laatste nieuwe. kan je dit niet toepassen. Je krijgt dan niet je interactieve ip 10.xx.xx.xx .

Vandaar werkt tot hiertoe enkel

 

ModemDOC

     switch (unmanaged is ok neem wel een Gigabit capabele switch om je volle download snelheid te hebben)

        -  je digicorder (krijgt dan ip 10.xx.xx.xx en getaway 10.xx.0.1) maar geen homeip

       - je eigen router

              - je netwerk.

Digicorder interaktief ok. Yelo play ok maar geen swipe. geen dnla.

 

Bij niek werkt de swipe omdat hij ook een home ip krijgt en aangezien de swipe gebruik maakt van mac address gaat dit omdat dit een level 2 layer is. Dnla zal echter ook bij niek niet werken daar homeip digcoder een ander subnet is dan de rest van zijn netwerk.

0 Likes
ChristopheCvr
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Digitale tv achter 2de router

Ach ja en waarom nu een model enkel alleen, daar heb ik erg hard voor moeten aandringen.

vpn met cisco ipSec protocol gaat enkel met publiek ip op wan.

Ik heb graag mijn firewall en nat zelf in de hand, houd er niet van dat firewall en nat bereikbaar zijn vanuit internet zone.

0 Likes
ChristopheCvr
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Digitale tv achter 2de router

Nog een kleine correctie de swipe van yelo play werkt wel. Nadat ik deze app volledig verwijder had met instellingen. Terug geinstalleerd werkt het nu wel.

 

Dus eigenlijk alles werkt perfect behalve dnla wat normaal is daar ik geen homeip heb 🙂

0 Likes
ChristopheCvr
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Digitale tv achter 2de router

Sorry de swipe werkt toch niet met opstelling Modem-switch-digibox

                                                                                                                                                                         -router

                                                                                                                                                                                    intern netwerk.

Wat wel werkt is mijn tv en speel af op mijn <digibox naam of mac> Maar ja dat is volledig interaktief.

0 Likes