Beantwoorden
onlyme
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Tien op tien! Handje vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Geavanceerd zoeken

Wij kijken graag naar films en nemen heel veel op. Elke week zoeken we via 'geavanceerd zoeken' welke films er allemaal zullen komen en programmeren op die manier opnames. Sinds enkele dagen, ben ik nu verplicht om een zoekterm van minstens 3 tekens in te geven. Zo heb ik geen volledig aanbod meer van alle films. Heeft iemand een eenvoudige oplossing. Jammer dat we meer zullen moeten betalen, maar de functies verminderen. Smiley Verdrietig

32 reacties
Jvdv
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Handje vol! It's your eighth party! It's your fifth party! Pionier

Geavanceerd zoeken

Ik sluit me aan bij onlyme. Ik ging ook regelmatig via geavanceerd zoeken kijken of er op de nederlandstalige zenders nog leuke films of series waren om op te nemen. Dat kan nu niet meer. Graag had ik van telenet geweten of dat een tijdelijk foutje is of een bewuste keuze? En een oplossing hoe en waar we nu wel overzichtjes kunnen genereren van films of series in een bepaald genre?
GSX
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Handje vol! It's your fifth party! Pionier Primeur!

Geavanceerd zoeken

Ik sluit me aan bij de opmerkingen hierboven! Ik begrijp niet waarom iets dat handig en uitgebreid was, teruggeschroefd wordt tot een beperkte zoekmachine. De term "geavanceerd zoeken" dekt perfect de lading: namelijk op alle mogelijke manieren iets kunnen terugvinden. Dat is het nu aan geen kanten meer. Geen verbetering dus, hoe je het ook bekijkt!

Tin_Tin
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
It's your eighth party! It's your fifth party! Pionier Primeur!

Geavanceerd zoeken

Ik sluit me hier ook bij aan.  In de zoekfunctie krijg je dan nog eens alle zenders die er maar in het aanbod zitten.  Is het niet logischer dat je enkel de zenders te zien krijgt waarvoor je betaald hebt?  Nog stupieder is dat, als je dan alle films in een overzicht krijgt, je ook plots Nederlandse vertalingen krijgt van filmtitels. Zo zenden ze binnenkort "de kronieken van Narnia" op BBC One.  Ik denk niet dat ze daar Nederlandse ondertiteling of dubbing zullen geven. 

En dan al die icoontjes die er in het tv overzicht staan. Niet iedereen heeft een mega groot tv scherm.  

Het maakt het er echt niet gebruiksvriendelijker op.

Gebruiken de "ontwerpers" binnen telenet eigenlijk zelf wel eens hun producten?  Ik betwijfel het.

tomlow
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Pionier Primeur! It's your seventh party! It's your sixth party!

Geavanceerd zoeken

Idem hier, ik hoop dat ze die functie snel terug beschikbaar maken.

Ik heb ineens de vraag ook nog eens doorgestuurd via de klantenservice, hopelijk reageert er iemand van Telenet hierop.

Tiany
Experienced Weetjesweter
Berichten: 25
Nog geen reader's digest? :-) Jij bent af! A born reader! Handje vol!

Geavanceerd zoeken

Blij dat er meerdere mensen de super handige mogelijkheid van "Geavanceerd Zoeken" missen. Eerst dacht ik dat het verdwenen was wegens werken, maar nog steeds kan ik niet snel zoeken naar films, en genre....ook ik deed dit elke week, en meer zelfs, zo kon ik bv alle thrillers op de Nederlandse zenders er uitpikken.

nu moet je enkele letters invoegen en dan zoeken.....Ja. ...Hallo, op wat ? Als je niet weet welke films er komen kan je toch niet naar de titel zoeken ? Of heb ik dat fout ?

Wees aub zo vriendelijk en geef ons die zoekmogelijkheid terug Telenet......voor onze Nieuwjaar Smiley Knipoog

 

Yves6791
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Leesclubje starten? Pionier Primeur! Pageturner!

Geavanceerd zoeken

Ik sluit mij aan bij deze opmerking/klacht. Oef blij dat ik niet alleen ben...

Nog nooit zo teleurgesteld geweest over Telenet sedert de invoering van Yelo play op de digicorder

Ben zelf als job vooral bezig met zoekmachines en het strippen van zo'n basisfunctie is echt onprofessioneel hoor Telenet ;-(

 

Kreeg volgend antwoord via Twitter

"Op deze manier is het niet mogelijk je wel via de eerste letters van het genre en vervolgens geavanceerd en synopsis. Bert"

Totaal naast de kwestie en hielp me natuurlijk niet verder.

 

Nee dit dient zo vlug mogelijk opgelost want is echt niet aangenaam als je constant heel de tv gids moet afdrammen om te weten of er interessante films bij zitten.

Avh
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Leesclubje starten? Pionier Primeur! Pageturner!

Geavanceerd zoeken

Ik sluit mij volledig aan bij alle vorige berichten ivm geavanceerd zoeken. Vroeger (voor 15.12) was het mogelijk als zoekcriteria een keuze te maken tussen verschillende zendergroepen (vb alle zenders OF vlaamse zenders OF franse zenders ......en een genre (vb educatief..) EN een subgenre (vb historisch..'') in te geven. Men kreeg dan een overzicht van diverse zenders, gerangschikt over verschillende dagen die een historich onderwerp of een historische serie uitzonden. Nu MOET men een zoekterm (maw de titel van het programma) ingeven en wordt er gezocht op titel????
Waarom niet terug de mogelijk bieden om te zoeken op genre en/of subgenre?
Met het nieuwe menu heb ik nog niets gevonden!! Terwijl het vroeger zeer duidelijk en eenvoudig was. Hopelijk wordt de software aangepast want het geavanceerd zoeken is niet verbeterd integendeel: men heeft meer dan een stap achteruit gegaan.
Tiany
Experienced Weetjesweter
Berichten: 25
Nog geen reader's digest? :-) Jij bent af! A born reader! Handje vol!

Geavanceerd zoeken

Regelmatig controleer ik of het probleem al is opgelost, helaas......Ondertussen al heel wat films en programma's mislopen. Ik ga nu zoeken in tv-gidsen online, maar dat "Geavanceerd zoeken" was toch een pak handiger en sneller hoor. 

Papieren tv-gidsen daar begin ik niet aan.

Hopelijk wordt dit een beetje serieus genomen door Telenet en staat er binnenkort in het groen te lezen "opgelost".

Avh
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Leesclubje starten? Pionier Primeur! Pageturner!

Geavanceerd zoeken

We kunnen inderdaad nog steeds niet "geavanceerd zoeken" zoals vroeger. Ik heb al een paar keer gebeld naar telenet, maar daar kende men het probleem niet. Mijn klacht zou doorgegeven worden?
Ik heb al een paar mails gestuurd (in de kerstvakantie) en kreeg binnen de twee dagen antwoord met een "oplossing", maar dit klopte aan geen kanten. Men blijft erbij dat we moeten zoeken op TITEL, en als we de titel niet kennen? Begrijpe wie kan.
Ik hoop maar dat telenet onze klachten leest en er een oplossing aan geeft.
Ondertussen ook al veel programma's gemist EN deze zijn niet altijd terug "opvraagbaar"
Ondertussen (zoals in de prehistorie) uren zoeken bij verschillende zenders, over verschillende dagen naar een programma dat we willen bekijken.
0 Likes
Trolleken
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 1
It's your eighth party! It's your fifth party! Pionier It's your fourth party!

Geavanceerd zoeken

Ik hoop ook dat de geavanceerde zoekfunctie terugkeert zoals vroeger OF beter uiteraard.

Ik zocht bijvoorbeeld graag op genre horror/thriller films en series op voor de komende week. Ik heb geprobeerd zoals de medewerker doorgaf door zoekterm HOR of THRIL in te typen en dan te zoeken in titel EN synopsis maar voor beiden ZERO resultaat, wat mij toch een beetje onwaarschijnlijk lijkt.... Bij horror kreeg ik weliswaar enkele resultaten met het woord 'horror' in de titel (enkel dan nog resultaten op zenders die niet in het standaarspakket inbegrepen zitten)...maar op basis van de synopsis kreeg ik geen resultaten. 

0 Likes
Jvdv
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Handje vol! It's your eighth party! It's your fifth party! Pionier

Geavanceerd zoeken

Ik ben wel heel erg teleurgesteld dat uit de reacties van telenet blijkt dat ze eigenlijk geen probleem zien... Toen ik hier twee weken geleden mijn reactie schreef dacht ik nog dat het waarschijnlijk een tijdelijk programmatiefoutje was dat ze wel tijdig zouden opmerken en rechtzetten.

Ik heb intussen een (helaas enigzins belabberde) tussenoplossing. Ik tik het lidwoord 'een' in en kies dan voor titel en synopsis. Ervan uitgaand dat in de meeste omschrijvingen wel ergens het woordje 'een' voorkomt, al is dat natuurlijk niet 100 procent zeker. Op die manier krijg ik wel een groot aanbod te zien, maar helaas is ook de mogelijkheid om te selecteren op 'nederlandstalige zenders' verdwenen waardoor nu ook alle in het frans gedubte series en films er tussen staan. Dus nog steeds een dikke brok om uit te filteren wat je eigenlijk zocht. Een hele omweg om iets te doen wat vroeger in 123 mogelijk was...
0 Likes
Bad_Pritt
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Hoort wie klopt daar? It's your eighth party! It's your fifth party! Pionier

Geavanceerd zoeken

Heeft er iemand dit aan Telenet doorgegeven? Ik snap niet goed waarom de functie "geavanceerd zoeken" er nog steeds staat, dan moet het toch een technisch probleem zijn?

0 Likes
Avh
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Leesclubje starten? Pionier Primeur! Pageturner!

Geavanceerd zoeken

Ik heb al twee maal met telenet gebeld en drie mails verzonden, maar hun antwoorden geven geen oplossing. Zolang het zoeken gebeurt op "titel" of "titel en synopsis" krijgen we vaak geen resultaat omdat we de titel niet weten.
Ik denk dat vroeger bij "geavanceerd zoeken" gezocht werd naar uizendigen die aan de opgegeven criteria beantwoordden nl op "zenders" op "genre" op "subgenre" enz...EN NIET OP TITEL. Ik hoop dat Telenet de software aanpast en het "geavanceerd zoeken" terug wordt zoals voorheen of beter?
Tiany
Experienced Weetjesweter
Berichten: 25
Nog geen reader's digest? :-) Jij bent af! A born reader! Handje vol!

Geavanceerd zoeken

Heb uiteindelijk zelf wat extra moeite gedaan en bij "Geavanceerd zoeken" het simpele woord THE ingetikt, dan gezocht op genre=film, subgenre=actiefilm/thriller. ..dan klikken op zoeken en ik krijg 106 speelfilms uit alle zenders, kon niet eens kiezen onder Vlaamse of Nederlandse zenders.....dat kon eerder wel, maar goed....Dit zijn dus de films enkel met het woord/letters THE, wat zal ik vervolgens kiezen ? Zal ik mijn Nederlands, Engels, Frans enz....woordenboeken erbij halen misschien ?

Deze manier van zoeken is dus echt niet te doen, werkt de onderhouder van het vorige systeem misschien niet meer bij Telenet ? Ik erger me er nog steeds aan omdat het zo makkelijk en handig was.

ik begrijp Telenet niet, dat ze dit niet onder ogen zien en eerder wegwimpelen. Smiley Verdrietig

0 Likes