24748
netweters
|
152298
antwoorden
|
20688
vragen
|
Opgelost! Ga naar oplossing.
Als je bij analoge TV sneeuw en ruis krijgt dan heb je een slechte verbinding en dan is het geen wonder dat je op de DVB-C tuner geen enkel digitale zender ontvangt.
Kijk eerst of de coax kabel goed is, gebruik liever coax kabels die goedgekeurd zijn door Telenet, gebruik dus geen goedkope kabels die je ook in de Aldi vindt, kijk ook of de stekkers goed op die kabel bevestigd zijn zodanig dat je geen slecht contact hebt en zorg ook voor de stekkers goed spannen zijn aan de antenne ingang van uw TV toestel alsook aan de kant van de Telenet stopcontact, ze mogen dus niet slak hangen.
Indien je nog problemen ondervindt dan zou het kunnen dat je een slecht signaal krijgt en dan moet je de technieker laten komen, hij kan dan aan de Telenetstopcontact uitmeten of het signaal dat daaruit komt goed of slecht is en dan hij het nodige doen.
bedankt voor de reactie Apestaart.
Ik gebruik een witte coax kabel die afkomstig is van mijn ouderlijke woning , daar werd die kabel gebruikt tussen muur en digibox . En daar heeft die nooit problemen gegeven.
Ik zal nakijken of de stekkers goed spannen maar ik ben er zeker van dat dit het geval is.
Indien ik een telenet technieker zou moeten laten komen , kan ik dit dan best via de klantendienst ( 015 66 66 66 ) doen of wat is de procedure hiervoor?
Gr,
De klantendienst contacteren is de beste procedure of je kan eventueel ook binnenspringen in een Telenet center.
Ik heb ook hetzelfde probleem. Mijn schoonmoeder heeft een Panasonic TX-40CS520E pas gekocht. We hadden eerst het CI+ kaartje gekocht om zeker te zijn dat we de juiste TV zouden hebben.
Bij ons is het niet mogelijk om ook maar 1 digitale zender te vinden. Ik vind wel 22 analoge zenders met goed beeld (duidelijk geen HD maar wel degelijk beeld zonder ruis).
Mijn schoonmoeder heeft geen internet.
Ik heb ondertussen al meer dan een half uur de klantendienst aan de lijn gehad maar zij kon me ook niet helpen.
@BIE139,
Voor jou Panasonic TV kan het zijn dat je nog eerst een software update moet doen!
Als je schoonmoeder geen internet heeft kan je de hotspot op je smartphone even inschakelen en zo verbinden.
Altijd handmatig scannen met de correcte parameters zonder kaartje, dit duurd normaal minder dan 2min, daarna het kaartje terug in de tv steken en wachten op de activatie.
Uiteindelijk is mijn probleem opgelost. Het probleem lag aan de contactdoos in de muur waar de coax kabel ingestoken word. Deze was van het merk "LeGrand"
Heb de contactdoos vervangen met ééntje van Niko en het probleem was opgelost. Signaal sterkte :100%
Blijkbaar zitten er op sommige contactdozen van bepaalde merken "filters"op en zijn deze niet compatibel met Telenet.
Bedankt voor de reactie's!