Beantwoorden
Hilde1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Pionier It's your seventh party! It's your sixth party! En we zijn vertrokken!

Hoe zet ik opnames van de digicorder over op dvd?

Op onze digicorder staan reeds veel opnames.  Ik zou die graag overzetten op dvd, maar weet niet hoe.  Heeft iemand een idee?

0 Likes
3 reacties
Niels
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 860
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Hoe zet ik opnames van de digicorder over op dvd?

Dag Hilde1,

 

Omwille van copyright redenen is het niet toegelaten om de opnames van de digicorder over te zetten op een ander medium (en rechtstreeks van de digicorder ook niet mogelijk). Het is volgens mij echter wel mogelijk om een DVD recorder in te stellen op het kanaal waar Telenet Digital TV op staat en dan uw opname af te spelen en vervolgens te laten opnemen door die DVD recorder.


  Niels | Ere-Krak
  The burden which is well borne becomes light – Ovidius
    Passend antwoord gekregen? Duid het aan als “oplossing”. Een like mag ook natuurlijk! Disclaimer
0 Likes
Petito
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 869
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Hoe zet ik opnames van de digicorder over op dvd?

Het kan door inderdaad je opnames af te spelen en die zender op te nemen op je dvd recorder

artikel is spijtig genoeg van klantenservice afgehaald

  Petito | Ere-Krak
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
steven_vc
Experienced Meerweter
Berichten: 106
Nieuwe TV-theek? Even demarreren... Warming up? BINGO!

Hoe zet ik opnames van de digicorder over op dvd?

Er was vroeger een artikel op de Telenet site waarin stond uitgelegd hoe je dit kon doen via de 2e scart aansluiting op je Digicorder. Dit was nog de SD Digicorder echter, op de HD Digicorder zit slechts 1 scart uitgang.

 

Real-time opnemen kan natuurlijk nog altijd. Hiervoor sluit je de antenne-uitgang aan de Digicorder eerst aan op de DVD-recorder en van de DVD-recorder naar de TV. Dit heb ik vandaag nog getest en zowel Eén als andere kanalen zijn zo te zien op analoge TV/DVD-recorder. Live opnemen kan dus sowieso.

 

Wat betreft opnames van Digicorder naar DVD-recorder over te zetten, dit is zeker mogelijk, vroeger was hier een handleiding voor op de Telenet site maar die is weggehaald. Wellicht onder druk van de televisiezenders die meer geld uit hun programma's willen slaan door ze via Play (more) nog een 2e (en 3e en 4e,...) maal te verkopen

 

Je moet je DVD recorder tussen je Digicorder en je TV steken volgens mij. Dus vanuit de Digicorder (out) naar de DVD recorder (in) en dan van de DVD recorder (out) naar de TV (in)